۰ نفر

با مخالفت نمایندگان مجلس؛

مدیر و مدبر بودن از شروط ریاست جمهوری حذف نشد

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
کد خبر: 490326
مدیر و مدبر بودن از شروط ریاست جمهوری حذف نشد

نمایندگان مجلس با حذف بندی از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند که در آن معیارهای تشخیص مدیر و مدبر بودن کاندیداها را مشخص کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با پیشنهاد حذف جزء ۱۰ ماده ۱ این طرح مخالفت کردند.

غلامرضا نوری نماینده بستان آباد این پیشنهاد حذف را مطرح کرد و توضیح داد که این بند باعث می شود بسیاری نتوانند در انتخابات داوطلب و کاندیدا شوند.

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراها در توضیح این بند گفت: اگر این بند حذف شود قانون ناکارآمد خواهد شد در سیاست های کلی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری موضوع تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداها تاکید شده، رییس جمهور باید با نظام اداری و تمامی امور آشنا باشد تا بتواند زیرمجموعه خود را مدیریت کند.

وی افزود: بر این اساس در این جزء قید شده است که کاندیداها باید سابقه تصدی حداقل ۶ سال مناصب طبق بندهای «الف» تا «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته باشند. ما در این قانون به دنبال این بودیم که هر فردی بدون سابقه ثبت نام نکند چون باعث وهن این جایگاه است.

نمایندگان در نهایت با حذف جزء ۱۰ ماده ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند. در این بند آمده که باید کاندیداها مجموع ۶ سال سابقه تصدی مناصبی را داشته باشند که در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که از جمله آن معاونت روسای قوای سه گانه است.