۰ نفر

یک عضو کمیسیون عمران مجلس؛

مجلس برای تصویب بودجه‌ای عدالت محور تلاش خواهد کرد

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱:۴۸
کد خبر: 489960
مجلس برای تصویب بودجه‌ای عدالت محور تلاش خواهد کرد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس به همراه تعامل با دولت تمام تلاش خود را برای تصویب بودجه عملیاتی و عدالت محور برای سال ۱۴۰۰ به کار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰، بیان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد اکنون در حال بررسی در کمیسیون های تخصصی مجلس می باشد. اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس سعی می کنند در این مدت با نظرات و پیشنهادات کارشناسی و همفکری با دستگاه های مربوط، بودجه را واقعی تر و عملیاتی تر کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده بخش عمده ای از درآمدها به فروش نفت تکیه کرده و بخشی دیگر وابسته به درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق قرضه است. کمتر از ۱۱ درصد اعتبارات نیز به بخش عمرانی تخصصی یافته است.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: متاسفانه رشد بودجه برای همه استان ها به طور یکسانی دیده شده است در حالی که باید بودجه استان های کمتر برخوردار رشد بیشتری نسبت به استان های برخوردار داشته باشد. توجه به عدالت اجتماعی امری ضروری در بودجه است. با رشد بیشتر بودجه استان های محروم باید گامی در جهت توسعه آنها برداشته شود. مجلس در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: تصویب یا رد کلیات بودجه به نظر همه نمایندگان باز می گردد اما با تعامل بین دولت و مجلس و برگزاری جلسات کارشناسی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بودجه عملیاتی و عدالت محور برای سال ۱۴۰۰ در مجلس تصویب گردد.