۰ نفر

حجم بالای مراجعه بیماران کرونایی؛

استخدام ۳۰هزار پرستار به کجا رسید؟

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۶
کد خبر: 488820
استخدام ۳۰هزار پرستار به کجا رسید؟

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران گفت: به تازگی مجوز استخدام ۳۰ هزار پرستار صادر شده که امیدواریم در شرایط دشوار کنونی و با حجم بالای مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی، امور مربوط به این استخدام و به کارگیری سرعت بیشتری پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آرمین زارعیان در دیدار با نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اجرای صحیح و کامل قانون ارتقای بهره وری و بهره مندی پرستاران از  مزایای مشاغل سخت و زیان آور، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، حذف شرکت‌ها از قرارداد پرستاران و عقد قرارداد مستقیم با وزارت بهداشت تا طی مراحل اداری استخدام و رعایت کامل شرح وظایف آنها در مراکزی که مشغول به فعالیت هستند از مهم‌ترین بخش‌های مطالبات این قشر است.

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: پرستاران و پزشکان دو عنصر مکمل هم در حوزه درمان هستند و این از خودگذشتگی و همراهی با مردم در زمینه مقابله با کرونا از طرف جامعه پرستاری کشور مثال زدنی است. بدون شک پرستاران کشور نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری در دوره‌های مختلف شیوع آن در کشور داشته‌اند که با همراهی پزشکان و مجموعه کادر خدمات و درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، معنای تازه‌ای به ایثارگری و نوع‌دوستی بخشیده‌اند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی اداری کشور ادامه داد: در این رابطه با شناختی که از همکاران خود در مجلس دارم می‌توانم بگویم اراده خوبی برای تحقق این امر وجود دارد و امیدوارم مجلس یازدهم در خصوص موضوع قوانین اجرا نشده در حوزه پرستاری گام های رو به جلویی بردارد. البته این کارها ممکن است سخت و زمان بر باشد، اما شدنی است و مسئولان کشور باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند تا پرستاران با آسودگی خاطر و کمترین میزان دغدغه به خدمت ارزشمند خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم مردمی کردن مبارزه با کرونا گفت: پیشنهاد خوبی در این جلسه مطرح شد که از ظرفیت پرستاران با رعایت موازین قانونی ‌و استلزامات مربوطه در مراقبت های خانگی و مشاوره به مبتلایان کرونا استفاده شود تا از حجم مراجعات مستقیم به بیمارستان‌ها کاسته شود و این موضوع باید با بررسی ابعاد مختلف آن تبدیل به یک پیشنهاد عملیاتی شده و با تأیید مراجع ذیربط به کار گرفته شود.​