۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

پیش‌بینی دولت از محل فروش نفت در بودجه۱۴۰۰ محقق می‌شود؟

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۸
کد خبر: 488375
پیش‌بینی دولت از محل فروش نفت در  بودجه۱۴۰۰ محقق می‌شود؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید زیاد خوشبین به رفع تحریم ها در سال آینده بود بنابراین لازم است که بودجه با توجه به واقعیت های موجود تنظیم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی درباره ویژگی های لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول در بررسی و تنظیم بودجه بودجه نویسی براساس درآمدهای واقعی می باشد، اظهار کرد: در بررسی لایحه بودجه باید به واقعیت های موجود توجه شود و باید بودجه ای را به تصویب رساند که حداکثر قابلیت اجرایی را داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی دولت نسبت به فروش و صادرات روزانه نفت در بودجه سال آتی کمی دور از انتظار می باشد، تصریح کرد: به نظر می رسد دولت در بحث درآمدها نیز بیشتر بر روی فروش نفت تکیه کرده است و از سوی دیگر درآمدهایی که باید از طریق مالیات اخذ شود چندان شفاف نیست.

به گفته وی باید در بحث بودجه اولویت بندی صورت گرفته و به بخشهایی که احتیاج بیشتری دارند بودجه تخصیص یابد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حقوق کارگران و کارمندان از دیگر مواردی است که در بودجه سال آتی باید مورد توجه قرار گیرد. از آن جا که شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت کالاها معیشت مردم را تحت الشعاع قرار داده است یکی از موارد کلیدی که باید در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه باشد بحث معیشت است. نباید زیاد خوشبینانه به بحث رفع تحریم ها در بودجه سال آتی نگاه کنیم بلکه باید واقعیت ها را در نظر گرفته و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

سلیمی در پایان تاکید کرد: براساس نظر کارشناسان پیش بینی دولت  از محل فروش نفت در سال آتی محقق نمی شود و لذا بهتر است ما درآمد را واقعی تر در نظر بگیریم. حال اگر شرایط بهبود یافت می توان پیوستی به بودجه اضافه کرد اما باید متناسب با شرایط موجود بودجه را تنظیم کنیم.