۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

تقدیم لایحه حقوق بیکاری کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا به هیأت دولت

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۳
کد خبر: 484155
تقدیم لایحه حقوق بیکاری کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا به هیأت دولت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رئیس سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اعلام کرد که لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب و کار آسیب دیده از کرونا را تهیه و برای تصویب به هیات دولت تقدیم کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز سالاری رئیس سازمان تأمین اجتماعی با حضور در جمع اعضاء گزارشی را از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: سالاری در این گزارش عنوان کرد که به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداخت حقوق بیکاری به صاحبان کسب و کارهایی  که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند و حق بیمه پرداخت نمی‌کردند، لایحه مربوط به پرداخت بیمه بیکاری به صاحبان این مشاغل را تهیه و برای تصویب به هیأت دولت تقدیم کرده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه امروز دو ماده 1 و 2 طرح مدیریت تعارض منافع مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بابایی خاطرنشان کرد: در این مصوبه سازمان‌ها و نهادهایی که مشمول این قانون می‌شده‌اند را مشخص کرده‌اند که بر این اساس ارگان‌ها و نهادهای دولتی، نهاهای عمومی دولتی و غیردولتی، نهادها و مجموعه‌های زیر نظر نهاد رهبری (البته با اذن رهبر معظم انقلاب)، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، مجموعه‌هایی هستند که طرح مدیریت تعارض منافع پس از تبدیل شدن به قانون شامل حال آنها می‌شود.

وی افزود: در ماده 2 نیز این موضوع آمده است که هر کس بنا به میزان اختیاری که در حوزه کاری خود دارد، در صورت تخلف مجازات برای وی در نظر گرفته می‌شود که جزئیات مربوط به این موضوع در جلسات بعد مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.