۰ نفر

با حضور وزیر نیرو در کمیسیون بودجه صورت گرفت؛

گزارش عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۵۲
کد خبر: 482569
گزارش عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارائه گزارش عملکرد بودجه‌ای وزارت نیرو و همچنین طرح گلایه نمایندگان در مورد نحوه تخصیص آب بین مناطق مختلف کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد خدابخشی با اشاره به جلسه عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور اردکانیان وزیر نیرو و معاونان وی برگزار شده بود گفت: وزیر نیرو در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف، خواستار حل مشکلات و موانع پیش روی خود در بحث بودجه و تنگناهای مالی شد.

وی افزود: وزارت نیرو در بحث آبفا به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای مجموع طرح‌های خود نیاز دارد و تنها برای تکمیل و بهره برداری طرح های بالای ۷۵ درصد هم نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل است، همچنین مسئولان وزارت نیرو گزارش‌ مبسوطی در زمینه طرح‌های عمرانی آب و برق در این نشست ارائه کردند.

خدابخشی با اشاره به طرح دیدگاه‌های نمایندگان در این جلسه یادآور شد: همچنین کمیسیون برنامه و بودجه آمادگی خود را برای کمک به حل مشکلات وزارت نیرو اعلام کرد. برخی نمایندگان هم نسبت به نحوه تخصیص ناعادلانه آب بین مناطق مختلف کشور گلایه مندی‌های خود را مطرح کردند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس همچنین گفت: اعضای کمیسیون معتقد بودند تخصیص‌ آب متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی انجام نشده است، به عنوان نمونه در برخی استان ها که مزیت نسبی آنها کشاورزی است مانند لرستان و کردستان، درصد تخصیص‌های زمین‌های کشاورزی آبی کمتر از متوسط کشوری است و براین اساس تاکید شد، وزارت نیرو متناسب با مطالعات آمایش سرزمینی تخصیص آب را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: اکنون مطالعات آمایش سرزمینی برای ۳۱ استان انجام شده و بزودی سند ملی آمایش هم تکمیل و در شورایعالی آمایش سرزمینی کشور تصویب می‌شود، البته وزیر نیرو اعلام کرد، هنوز سند ملی آمایش در اختیار ما قرار نگرفته و بر تکمیل نهایی آن تاکید کرد.