۰ نفر

عضو هیأت رییسه مجلس:

حدود ۳۰شرکت ۸۵ درصد کل بودجه سال گذشته را گرفتند

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبر: 481943
حدود ۳۰شرکت ۸۵ درصد کل بودجه سال گذشته را گرفتند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه بیش از 130 شرکت دولتی در کشور فعالیت دارند، گفت: حدود 30 شرکت دولتی 85 درصد بودجه هزار و 500 هزار میلیارد تومانی را گرفتند که برخی از این شرکت‌ها حتی تا 50 درصد انحراف هزینه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیمه آبان باید گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی در سال گذشته و برنامه‌ها برای سال بعدی به مجلس ارائه شود، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس این گزارش باید به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارائه و سپس از طریق این کمیسیون به دیوان محاسبات ارسال شده و گزارش آن ظرف 20 روز در صحن مجلس مطرح شود تا لایحه بودجه سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 130 شرکت دولتی داریم، گفت: حدود 30 شرکت 85 درصد کل بودجه سال گذشته یعنی هزار و 500 هزار میلیارد تومان بودجه را گرفتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب، نفت و گاز از جمله این شرکت‌ها هستند، گفت: در بررسی‌های اولیه نشان داده شده برخی از این شرکت‌ها در انجام فعالیت‌های خود در سال گذشته تا 50 درصد انحراف دارند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: مجلس یازدهم باید با دقت این مسئولیت را مدنظر قرار دهد که شرکت‌هایی که مأموریتی هستند دچار انحراف مالی نشوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دیوان محاسبات باید با دقت اینها را بررسی و جمع‌بندی کند و ضمن رسیدگی به تخلفات این شرکت‌ها پیشنهادات خود را برای اصلاحات بودجه سال آینده ارائه کند.