۰ نفر

برای رفع ایراد شورای نگهبان صورت گرفت؛

اصلاح مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کمیسیون اقتصادی

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 478271
اصلاح مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی و اصلاح این مصوبه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(یکشنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: لایحه توسعه منطقه آزاد اقتصادی انزلی اعاده شده از سوی شورای نگهبان که پیش از این هم یک بار به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده بود، در این نشست با حضور بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این لایحه به صورت منفصل است و باید قطعات مختلفی به منطقه اصلی الحاق شود که این موضوع جای بحث دارد. مجمع تشخیص مصلحت دو ایراد نسبت به این لایحه مطرح کرد و شورای نگهبان هم با استناد به مغایرت برخی قسمت‌های این لایحه با سیاست های کلی نظام از آن ایراد گرفت که در این جلسه نمایندگان نظرات موافق و مخالف خود را مطرح و مقرر شد، تصمیم‌گیری نهایی درباره آن در جلسه بعدی کمیسیون انجام شود.

طغیانی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: شورای نگهبان طی نامه‌ای به مجلس 5 ایراد نسبت به این مصوبه مطرح کرده بود که در این نشست اصلاح شد. 

وی یادآور شد: یکی از ایرادات در مورد افرادی بود که تصمیم به فروش یا اجاره خانه دارند اما منازلشان فروش یا اجاره نمی‌رود بنابراین براساس اصلاحات قرار شد، این املاک با قیمت کارشناسی در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و باز هم در صورت عدم فروش یا اجاره با آن قیمت، مالکان این منازل از قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی معاف شوند که گزارش این مصوبه هم به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.