۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ارایه لایحه رتبه‌بندی به مجلس پیش از نهایی شدن بودجه۱۴۰۰

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۲:۴۲
کد خبر: 478023
ارایه لایحه رتبه‌بندی به مجلس پیش از نهایی شدن بودجه۱۴۰۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم لایحه رتبه‌بندی معلمان پیش از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارایه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی در خصوص شرایط لایحه جدید رتبه‌بندی معلمان که به‌تازگی از آموزش‌وپرورش به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال‌شده است، افزود: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگیان اجرای رتبه‌بندی معلمان بود. از سال ۱۳۹۵ موضوع رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و در دو نوبت با استفاده از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، معلمان بر اساس صلاحیت‌های خود دریکی از رتبه‌های ۱ تا ۴ قرار گرفتند و از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

وی در گفتگوی زنده با شبکه خبر سیما خاطر نشان کرد: اسفندماه سال گذشته به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم به‌صورت عمومی در اختیار همه کارمندان دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبه‌بندی معلمان احساس شد و با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی تنظیم شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این لایحه بر اساس صلاحیت عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان نوشته ‌شده است و معلمان با توجه به دارا بودن این صلاحیت‌ها سنجیده می‌شوند و یکی از رتبه‌ها به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در حال حاضر این لایحه به دولت تقدیم شده و در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است که قرار است با فوریت در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و تقدیم مجلس شود.

حاجی میرزایی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه بتوانیم لایحه را به مجلس تقدیم کنیم. چون تفاهم‌های اولیه در این مورد با سازمان‌های مربوطه انجام‌ شده است، پیش‌بینی می‌کنیم که در این مسیر مشکلی پیش نیاید و کارها سریع انجام شود.

صحبت من خطاب به مدیران کل بود

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سؤال که نقل‌قولی از شما در فضای مجازی با این عنوان که معنای حقوقی که می‌گیریم این است که خدمت را به‌طور کامل ارائه کنیم و هرکسی این را قبول ندارد، نباید پای آن را امضا کند؛ گفت: در نشستی خطاب به مدیران کل و معاونین تلاش کردم به آن‌ها بگویم که امسال سال خاصی است که با روش‌های گذشته نمی‌توانیم مسائل امسال را حل کنیم. امسال آموزش‌ها متنوع شده و بخشی از آموزش‌ها از طریق شبکه شاد و برخی از طریق تلویزیون ارائه می شود و ما باید مطمئن باشیم که همه دانش آموزان از آموزش بهره‌مند می‌شوند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در صحبت بالا مخاطب من مدیران کل و معاونان بودند که وقتی پستی را قبول می‌کنند و مسئولیتی را می‌پذیرند باید در ازای آن به دانش آموزان خدمت ارائه کنند و مطمئن شوند که همه دانش آموزان دسترسی کامل به آموزش دارند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه مخاطبان ما معلمان نبودند.

وزیر آموزش‌وپرورش با تشکر از زحمات دلسوزانه معلمان در شرایط کرونا گفت: معلمان در شرایط کرونا بسیار خلاقانه، مبتکرانه و مسئولانه ظاهر شدند و خانواده‌ها به‌عنوان ناظر، بر این موضوع که معلمان در این شرایط با صرف وقت بیشتر، دقت بیشتری در امر آموزش دارند گواهی می‌دهند؛ بنابراین همه ما قدردان معلمان کشور هستیم.

وی با اشاره به خطایی که در برخی سایت‌ها، در برداشت از این جمله اتفاق افتاده بود و موضوع صحبت را به معلمان نسبت داده بودند، گفت: در این صحبت خودم و معاونان و مدیران کل را خطاب قراردادم و گفتم مسئولیت ۱۵ میلیون دانش‌آموز بر عهده ما است و از این طریق مدیران خود را ترغیب کردم تا دقت در کار خود را بالا ببرند. کار امروز آموزش‌وپرورش شبانه‌روزی است و باید تلاش کنیم که در کنار هم و با کمک هم آن را با موفقیت پیش ببریم.

 روز گذشته این بخش از فیلم ویدیویی سخنان وزیر آموزش و پرورش در فضای مجازی منتشر شد که وی  اعلام کرده است حقوق دریافتی به این معناست که ما این خدمت را کامل ارائه می‌کنیم؛ بنابراین هرکسی قبول ندارد نباید پای آن قرارداد را امضا کند و کسی که قرارداد را امضا کرد، یعنی به هیچ عامل دیگری ربط ندارد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود در این فیلم ویدیویی گفت: به طور مثال اگر کسی بد یا خوب رفتار کرد، حقوق ما را دیر یا زود یا کم و زیاد دادند هیچ معیار نیست، چون پذیرفتید و می‌توانید نپذیرید، کسی ما را مجبور نکرده است.

وی همچنین افزود: اگر نمی‌توانیم زیر بار این مسوولیت قد علم کنیم کنار بکشیم، وارد بازی بزرگی شده ایم و خواسته و ناخواسته زیر برگه مهمی را امضا کرده ایم.

برخی کاربران فضای مجازی پس از انتشار این ویدیو نسبت به صحبت های وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان دادند. این در حالی است که این سخنان در نشست مشترک با مدیران کل و معاونان آموزش‌وپرورش استان‌های کشور خطاب به آنها بوده است.

حاجی میرزایی جمعه شب نیز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: خانواده ها گواهند معلمان عزیز در شرایط سخت کرونایی با تلاشی ستودنی، مسوولیت پذیری و خلاقیت همه توان خود را برای ارائه آموزش با کیفیت به دانش آموزان ‌عزیز به کار می گیرند.

‌وی همچنین گفت: به احترام این افسران سپاه پیشرفت به پا می خیزیم و تمام توانمان را برای بهبود شرایط شغلی آنان به کار می گیریم.