۰ نفر

اقدامات مجلس دهم برای توقف صید ترال چه بود؟

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
کد خبر: 476010
اقدامات مجلس دهم برای توقف صید ترال چه بود؟

یک عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس دهم با بیان این که «مجلس دهم اقدامات خوبی برای توقف صید ترال انجام داد»، گفت: در آن مقطع با همکاری سپاه و کمیته امداد، بسیاری از صیدهای انجام شده به دست نیازمندان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه ذوالقدر با اشاره به اقدامات مجلس دهم برای توقف صید ترال، اظهار کرد: در اوج اقدام برای صید ترال، مجلس دهم، فراکسیون امید و فراکسیون محیط زیست به موضوع ورود کرد و با صیادان محلی و شیلات جلسات مختلفی داشت‌. حتی صیادان محلی به مجلس آمده و حرف های خود را به نمایندگان گفتند.

وی ادامه داد: وزیر جهادکشاورزی به خاطر همین موضوع  به مجلس آمد و دوبار  کارت زرد گرفت و رییس شیلات هم عوض شد. وقتی وزارتخانه مقصر شناخته شد، سپاه هم اقداماتی انجام داد و تا حدود زیادی فعالیت کشتی هایی که صید ترال انجام می دادند، متوقف شد و با همکاری سپاه و کمیته امداد، بسیاری از صیدهای انجام شده به دست نیازمندان رسید.

این نماینده مجلس دهم با بیان این که «عمده مشکلات صید ترال در سواحل مکران و دریای عمان وجود داشت»، خاطرنشان کرد: مجلس دهم اقدامات خوبی برای توقف صید ترال انجام داد. رییس مجلس نیز گزارش سؤال از وزیر را در مورد صید ترال به ریاست  جمهوری را ارجاع داد  تا پیگیری شود. ما در فراکسیون توسعه دریا محور که در سال آخر مجلس تشکیل شده بود هم مشکلات را پیگیری کردیم تا صید ترال به حداقل رسید.

ذوالقدر در پایان اظهار کرد: صید ترال مدتی متوقف شده بود اما دوباره با مجوزهایی که داده شده است، کشتی ها اقدام به صید کرده اند.