۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس؛

کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت/ بازار از هیجان فاصله می‌گیرد

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
کد خبر: 475469
کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت/ بازار از هیجان فاصله می‌گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ذخایر مناسب ارزی کشور، گفت:‌ انتظار می‌رود در روزهای آینده نیز شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز در بازار باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر با تدابیر جدید بانک مرکزی، معنادار شده است. به گونه ای که نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز با کاهش حدود دو هزار تومانی به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده است.

جعفر قادری در این خصوص گفت: افزایش اخیر نرخ دلار نشان دهنده رفتاهای هیجانی و انتظاراتی است که مبتنی بر پیش بینی های دقیق نیست و روند بازار یکی دو روز اخیر نشان داده که با وجود مشکلات زیاد در زمینه درآمدهای ارزی و ارزآوری از ناحیه فروش نفت، کشور همچنان از ذخایر مناسب ارزی برخوردار است و پاسخگوی نیازهای کشور است. اگر متولیان ذیربط در این شرایط به درستی عمل کنند، به نظر می رسد که حداقل نیاز ارزی قابل تامین باشد، اینطور نیست که شدیدا مشکل ارزی داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: من فکر می کنم که هنوز هم جا برای کاهش بیشتر قیمت ارز وجود دارد. در این شرایط اگر نقدینگی به درستی کانالیزه شود و به بخش ارزی وارد نشود، می توانیم شاهد نرخ های پایین تر دلار در روزهای آینده باشیم.  

وی با اشاره به تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر افزایش عرضه اسکناس و حواله ارزی به بازار اظهار داشت: عرضه به موقع ارزی یکی از سیاست هایی است که می تواند به روند با ثبات و مدیریت بازار کمک کند.  

توصیه ام به مردم این است که با توجه به فضای پُر ریسک بازار ارز، اگر قصد سرمایه گذاری دارند، با نگاه میان مدت و بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند و از سرمایه گذاری در بازار ارز و خرید و فروش دلار، پرهیز کنند.