۰ نفر

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس؛

اختیار ۸۰درصد بودجه کشور در دست وزرا است

۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
کد خبر: 472648
اختیار ۸۰درصد بودجه کشور در دست وزرا است

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: در حال حاضر و با سیستم بودجه‌ای موجود ۸۰درصد بودجه کشور در اختیار وزرا است و برای جذب کمترین اعتبار به درون استان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و همین مسئله جذب اعتبارات را دشوار کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد وحیدی اظهار کرد: به دنبال مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید محصول پنبه و زعفران اختصاص داده شد.

وی افزود: پنبه و زعفران از ظرفیت‌های تولیدی استان هستند اما متأسفانه در حال حاضر خام فروشی می‌شود که همین مسئله موجب می‌شود تا این دو محصول در اقتصاد استان نتایج قابل‌لمسی را به دنبال نداشته باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم با تأکید بر اهمیت ارائه تسهیلات بانکی مناسب به واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: باید ارائه تسهیلات به این واحدهای تولیدی و صنعتی به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند از آن استفاده کنند و درصد کارمزد تسهیلات نیز کمتر باشد تا این تسهیلات برای استان تبدیل به فرصت شود.

وی گفت: در حال حاضر و با سیستم بودجه‌ای موجود ۸۰ درصد بودجه کشور در اختیار وزرا است و برای جذب کمترین اعتبار به درون استان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و همین مسئله جذب اعتبارات را دشوار کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتظارات ایشان از مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دو انتظار بسیار مهمی که مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی دارند اصلاح سیستم مالی، پولی، بانکی و اصلاح سیستم بودجه‌ریزی کشور است.

وی با اشاره به فشارهای موجود اقتصادی بیان کرد: شرایط اقتصادی موجود متأثر از کرونا و تحریم بسیار نامناسب شده است و مشکلات در این دوران تشدید شده است.

وحیدی اضافه کرد: خراسان شمالی با تمام ظرفیت‌هایی که دارا است بیشترین تورم و کمترین درآمد را دارد که نیاز است اقدامات جدی در استان برای حمایت از بخش اقتصاد در معیشت مردم و حمایت از تولیدکنندگان به‌ویژه در بخش کشاورزی (زراعت، دامداری، باغداری) و صنایع تبدیلی صورت گیرد.