۰ نفر

با مشخص شدن ابعاد پرونده ویلموتس؛

فیفا از اقدامات ایران حمایت می‌کند؟

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۱۸
کد خبر: 463622
فیفا از اقدامات ایران حمایت می‌کند؟

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که در صورت مشخص شدن ابعاد پرونده مارک ویلموتس، فیفا از اقدامات ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه تهدیدآمیز فیفا مبنی بر اینکه ورود سازمان بازرسی برای محاکمه مدیران ارشد فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس می‌تواند باعث تعلیق فوتبال ایران شود، گفت: به نظر می‌رسد فیفا در این موضوع دقت لازم را نداشته و نوع پیگیری‌هایی که سازمان بازرسی کل کشور انجام داده را به خوبی رصد نکرده است. همین مسئله باعث قضاوت همراه با عجله فیفا شده و موضوع مطرح شده در ایران را مداخله شخص سوم در مسئله فوتبال می‌داند.

وی افزود: فیفا به این مسئله اشاره کرده که چند تن از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال از سوی سازمان بازرسی کل کشور متهم به اهمال در انجام وظیفه شده‌اند، در حالی که سازمان بازرسی در پیگیری پرونده مارک ویلموتس و متهم دانستن 8 نفر در این پرونده به اتهام اهمال کاری، هیچ نامی از افراد حقیقی یا حقوقی نبرده است. پس نقطه نظر فیفا و وارد کردن این اتهام به مدیران ارشد فدراسیون فوتبال، نکته‌ای بوده که برداشت فیفاست و اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور روی سایت خود اشاره‌ای به هیچ شخصی نداشت.

رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسئله مطرح شده در ایران، ابعاد پیچیده‌ای دارد که در حال بررسی است. مسلماً در صورت مشخص شدن تمام ابعاد این پرونده، فیفا همانطور که به خودش اجازه نداده در بعضی پرونده‌ها در کشورهای مختلف از جمله «کالچوپولی» ایتالیا ورود کند، در این مسئله هم مداخله‌ای نخواهد داشت و حتی برای مبارزه با فساد در فوتبال از اقدامات صورت گرفته در داخل ایران نیز حمایت خواهد کرد.

 این اقدام مشترک فیفا و AFC در حالی صورت گرفته است که فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص اعلام کرد؛ همچون گذشته و همیشه ضمن احترام به قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، خود را مقید و ملتزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می‌داند.