۰ نفر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

برگشت بخشی از شهریه مدارس غیردولتی

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبر: 461127
 برگشت بخشی از شهریه مدارس غیردولتی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شیوع کرونا، گفت: بخشی از شهریه مدارس غیر دولتی، کلاس‌های کنکور و فوق برنامه غیر آموزشی برگشت داده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی روشنفکر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دولتی و غیرانتفاعی و کاهش هزینه‌های این مدارس درسال تحصیلی گذشته، باید با محاسبه دقیق بخشی ازمبالغ اخذ شده درقالب شهریه از دانش آموزان بازگردانده شود.
وی تصریح کرد: در صورتی وضعیت در سال تحصیلی پیش رو هم اینگونه باشد، مدارس با محاسبه هزینه‌ها در موضوع شهریه‌های دانش آموزان همکاری لازم را با مردم داشته باشند و البته کلاس‌های کنکور وفوق برنامه نیز مشمول این اصل هستند.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وقتی هزینه‌ها کاهش می‌یابد دلیلی برای افزایش شهریه‌ها نیست، اظهار کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری بر امر شهریه‌ها نظارت دقیق خواهد کرد و دلیلی برای افزایش چشم گیر شهریه‌ها وجود ندارد.
روشنفکر تاکید کرد: بدون تردید وزارت آموزش وپرورش باید با یک طرح دقیق موضوع شهریه‌ها در شرایط جدید را مدیریت کند و با مدارسی که به صورت خودسرانه شهریه ها را در سال جدید افزایش داده‌اند، برخورد کند.
 وی بیان کرد: تمام تصمیمات درحوزه آموزش وپرورش و آموزش عالی تابع بخشنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.