۰ نفر

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم؛

خانواده‌ها نگران اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور هستند/ جریان اطلاع رسانی در خصوص کنکور ناهماهنگ عمل کرد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 460394
خانواده‌ها نگران اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور هستند/ جریان اطلاع رسانی در خصوص کنکور ناهماهنگ عمل کرد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در خصوص اخبار ضد و نقیضی که طی هفته‌های اخیر در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری کنکور مطرح شده به این نکته اشاره می‌کند که در شرایطی که تصمیم نهایی کشور برگزاری این آزمون در موعد مقرر است باید تمام جوانب امر برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شود تا خانواده‌ها از این منظر دغدغه‌ای نداشته باشند.

اقتصادآنلاینمهدی بیک؛ علی حدادی با اشاره به اولویتی که از منظر نمایندگان در فرآیند برگزاری کنکور باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت:  اولویت نخستی که در جریان برگزاری کنکور و اساسا هر موضوع دیگری باید به آن توجه کرد، سلامت جوانان و خانواده های آنان است. ضرورتی که متاسفانه طی هفته های اخیر کمتر به آن توجه شد.  نکته اصلی درباره برگزاری کنکور اما این است که ستاد ملی کرونا که قاعدتا چهره هایی چون وزیر بهداشت؛ وزیرعلوم و شخص رییس جمهوری در آن حضور دارند، طبیعتا باید تصمیماتشان را با هماهنگی با هم اتخاذ کنند. اما متاسفانه در جریان اطلاع رسانی در خصوص کنکور نوعی عدم هماهنگی را میان دستگاه های مسئول شاهد بودیم که باعث نگرانی خانواده ها شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در ادامه تاکید کرد: به هرحال جوانان سرمایه های کشور ما هستند و خود کنکور به اندازه کافی برای آنها نگرانی و دغدغه ایجاد می کند، نباید نحوه تصمیم گیری و اطلاع رسانی مسئولان به گونه ای باشد که بر این نگرانی ها و التهابات بیفزاید. برای خود من هم سوال است که چرا در یک تصمیم فوری، ستاد کرونا، ناگهان آزمون کنکور را یک ماه به تعویق می اندازد و از سوی دیگر ناگهان دوباره  از سوی رییس جمهوری اعلام می شود؛ کنکور راس موعد مقرر قبلی برگزار خواهد شد. بهرحال ستاد کرونا بر اساس یک منطقی در راستای حفظ سلامتی جوانان و خانواده هایشان حکم به تعویق کنکور داده است؛ اگر این نگرانی ها رفع شده باید برای مردم توضیح دهند اگر هم موضوع دیگری مطرح است باز هم باید شفاف اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها وامور داخلی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: باید بدانیم جوانی که آماده کنکور می شود یک زمان بندی دارد و این ناهماهنگی ها هم برنامه ریزی های جوانان را بهم می ریزد و هم خانواده ها را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. خانواده ها این روزها از خود می پرسند؛ چطور می شود زمانی که ستادکرونا به رییس جمهوری اعلام می کند که نباید برای دفاع از وزیر پیشنهادی دولت راهی بهارستان شود، راضی به حضور در جلسه مهم رای اعتماد وزیر صمت نمی شود، اما زمانی که همین ستاد کرونا اعلام می کند که برگزاری کنکور باید به تعویق بیفتد به این هشدارها توجه نمی شود.

حدادی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مواردی که در برگزاری کنکور باید مورد توجه قرار بگیرد، کدام موارد است؛ گفت:  اما به هرحال امروز که مجموعه دولت به این نتیجه رسیده که کنکور در موعد مقرر برگزار شود باید همه ابزارهای لازم برای برگزاری بدون خطر و با بیشترین حساسیت های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد تا این آزمون بددور از هر گونه مشکلی برگزار شود. یکی از مسائلی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد؛ استفاده از محیط های باز در برگزاری آزمون است؛ موضوع مهم بعدی فاصله افراد از یکدیگر در زمان برگزاری آزمون است که حداقل باید فاصله ای دو متری باشد. ضمن اینکه باید تلاش شود از تجمع بیهوده افراد و خانواده ها در محیط های اطراف محل های برگزاری آزمون خودداری شود تا خطر شیوع احتمالی کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخای همچنین گفت: دامنه وسیعی از خانواده ها با ما تماس می گیرند و نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری کنکور نگرانی هایی را مطرح می کنند. معتقدم که به این نگرانی ها باید بطور منطقی پاسخ داده شود و از نقطه نظر بهداشتی به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام جوانب امر در آن لحاظ شده باشد تا خدای نکرده مشکلی برای فرد یا خانواده ای رخ ندهد.