۰ نفر

در دیدار رییس مجلس و وزیر امور خارجه؛

مجلس آماده بررسی تشکیل وزارت امور خارجه است

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
کد خبر: 460025
مجلس آماده بررسی تشکیل وزارت امور خارجه است

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهاد شکل‌گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل و آمادگی مجلس برای بررسی و در دستور کار قراردادن این موضوع از سوی قالیباف در دیدار وی با وزیر امور خارجه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بابک نگاهداری  از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و معاونان این وزارتخانه با ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این دیدار ضمن تبادل‌نظر درباره اهم موضوعات سیاست خارجه اعم از شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تحولات لبنان در شرایط کنونی، بر لزوم وفاق ملی بیشتر در ایام پیش‌رو برای تقویت مقاومت فعال و عبور از تحریم و فشار حداکثری آمریکا تاکید شد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این دیدار ضمن تبیین اهمیت ایجاد تمرکز و انسجام در حوزه تجارت خارجی، پیشنهاد شکل‌گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل از سوی قالیباف ارائه شد و آمادگی مجلس برای بررسی و در دستورکار قراردادن این موضوع مطرح شد.  

نگاهداری تبدیل رویکرد مدیریتی وزارت امور خارجه از سیاسی- امنیتی به اقتصادی- سیاسی را فراز دیگری از مباحث مطرح شده از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های دیپلماسی در شرق آسیا و آمادگی مجلس برای فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی در عرصه اقتصاد بین‌الملل را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بیان کرد.