۰ نفر

موسوی لارگانی در تذکر شفاهی:

۵سوال از رئیس جمهور، محور اقتصادی دارد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
کد خبر: 458529
۵سوال از رئیس جمهور، محور اقتصادی دارد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور یک روز مانند مردم عادی زندگی می کرد تا درک کند که چه بلایی سر مردم آمده، گفت: سوال از رئیس جمهور را جریان خاصی هدایت نمی کند و سوالات حول محور اقتصادی می چرخد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار گفت: فشار اقتصادی به مردم روز به روز در حال افزایش است، از این رو مردم از مجلس انقلابی و رئیس جهادی آن انتظار عمل دارند. گرانی روزانه نرخ ارز، خودرو، مسکن و عدم امنیت اقتصادی برای مردم و تولیدکنندگان شرایط سختی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی، به طور کامل کار را رها کرده و می گوید مردم در تامین نیازهای اولیه خود مشکلی ندارند، ای کاش رئیس جمهور یک روز مانند مردم عادی زندگی می کرد تا درک کند که چه بلایی سر مردم آمده است.

وی با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال موضوعات اقتصادی است، افزود: مجلس به دنبال مجادله با دولت نبوده، اما کسی که نتیجه عملکرد 7 ساله اش این همه بلا بر ملت آورده، باید در خانه ملت به مردم و نمایندگان پاسخ دهد.

لارگانی با تاکید بر اینکه سوال از رئیس جمهور را جریان خاصی هدایت نمی کند، تصریح کرد: 5 سوال عمدتاً اقتصادی که ملت با آن درگیر هستند، طرح شده و تا آخرین لحظه پیگیر طرح آن و احضار رئیس جمهور به مجلس هستیم، از این رو بهتر است سوالات هر چه سریعتر در کمیسیون های تخصصی بررسی شود تا امید مردم به یأس تبدیل نشود. همچنین مجلس نیز تکلیف خود را با بی قانونی های دولت مشخص کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح گشایش اقتصادی در نشست سران قوا بیان کرد: از آقای دکتر قالیباف انتظار داریم از شأن و کیان مجلس دفاع کند، جای تصویب طرح در مجلس است نه سران قوا، آن هم طرح اقتصادی با اهمیت بسیار بالا. از طرفی رئیس جمهور تصویب این طرح را منوط به اجازه مقام معظم رهبری اعلام می کند. آقای رئیس جمهور چرا باید این همه از مقام معظم رهبری هزینه کنید؟ شما که وعده داده بودید آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنید که مردم به یارانه هم محتاج نباشند! حال خواهشمندم درخصوص این موضوعات از مقام معظم رهبری هزینه نکنید.