۰ نفر

طی این هفته انجام می‌شود:

بررسی تهدیدات احتمالی بورس در کمیسیون امنیت ملی مجلس

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبر: 458302
بررسی تهدیدات احتمالی بورس در کمیسیون امنیت ملی مجلس

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این هفته ضمن استماع گزارش کمیته‌های امنیت، مرز و روابط خارجی کمیسیون، وضعیت بازار بورس، ارز و تهدیدات احتمالی را با حضور مسوولان مربوطه بررسی می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فردا - یکشنبه - ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات، اولویت‌ها و آیین‌نامه داخلی این کمیسیون را بررسی می‌کنند.

براساس دستور هفتگی مجلس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح سه‌شنبه نیز ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات به استماع گزارش کارگروه مرز درخصوص بررسی:تأثیرات متقابل مرز بر روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، آخرین وضعیت بازارچه های مرزی از نظر عملکرد و فعالیت آنها، آخرین وضعیت مرزهای کشور از نظر عمران و امنیت، مشکلات احتمالی مرزهای مجاز زمینی و دریایی می‌پردازند.

اعضای این کمیسیون در ادامه نشست صبح سه‌شنبه به استماع گزارش کارگروه روابط خارجی درخصوص بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه با تمرکز بر عراق، سوریه، و افغانستان و بررسی وضعیت بورس در آینده و تهدیدات احتمالی آن با حضور مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می پردازند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه نیز وضعیت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و بازگشت ارز کالاهای صادراتی را با حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کنند.

مجلس

نمایندگان این کمیسیون در ادامه نشست عصر کمیسیون به استماع گزارش کارگروه امنیت درخصوص بررسی مسائلی از قبیل ایجاد فضای گسترده ضدحقوق بشری علیه آمریکا، پیگیری حقوقی موضوع، اقدامات مقابله‌ای ممکن، یکصدایی در بیان موضوع و  "مرتبط با تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ماهان در حریم هوایی کشور سوریه" می‌پردازد.

اعضای هیات رییسه و روسای کارگروه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هم صبح چهارشنبه نشستی خواهند داشت.

براساس دستور هفتگی مجلس، کمیته امنیت این کمیسیون صبح سه شنبه به بررسی مسایلی از قبیل ایجاد فضای گسترده ضدحقوق بشری علیه آمریکا، پیگیری حقوقی موضوع، اقدامات مقابله‌ای ممکن، یک صدایی در بیان موضوع و مرتبط با تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ماهان در حریم هوایی کشور سوریه با حضور دستگاه‌های ذیربط می پردازد.

کمیته مرز این کمیسیون هم صبح دوشنبه به بررسی تأثیرات متقابل مرز بر روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی از نظر عملکرد و فعالیت آنها،  آخرین وضعیت مرزهای کشور از نظر عمران و امنیت، مشکلات احتمالی مرزهای مجاز زمینی و دریایی با حضور دستگاه‌های ذیربط می پردازد.

کمیته روابط خارجی کمیسیون نیز عصر دوشنبه آخرین وضعیت روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه با تمرکز بر عراق، سوریه و افغانستان با حضور دستگاه‌های ذیربط را بررسی می کند.