۰ نفر

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

تامین اجتماعی بیمه کارگران را تا پایان مرداد رد می‌کند

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 457867
تامین اجتماعی بیمه کارگران را تا پایان مرداد رد می‌کند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: مشکلات کارگران شرکت هفت تپه با حضور نایب رئیس و جمعی از نمایندگان ملجس و همچنین نمایندگان کارگران این شرکت و نمایندگان سازمان بارزسی، دیوان محاسبات و سازمان خصوصی‌سازی، سازمان تأمین اجتماعی در مجلس برگزار شد و سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که بیمه کارگران این شرکت را تا پایان مردادماه رد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات کارگران هفت تپه امروز در مجلس و با حضور نایب رئیس و چند تن از نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگران هفت تپه، سازمان تأمین اجتماعی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، سازمان خصوصی‌سازی و استانداری خوزستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه درخواست نمایندگان کارگران هفت تپه بر این بود که اولاً حقوق معوق‌شان پرداخت شود و ثانیاً از مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده سلب مالکیت شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر این نکته تأکید داشتند که «اسدبیگی» مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده فاقد اهلیت برای این کار است.

بابایی خاطرنشان کرد:‌ در جلسه امروز سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که بیمه کارگران هفت تپه را تا پایان مردادماه رد کند و پیشنهاد شد تا وزارت کار و رفاه اجتماعی از محل  اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت حقوق کارگران بیکار شده بر اثر بیماری کرونا ۱۵۰ میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق کارگران هفت تپه تا زمان معلوم شدن  وضعیت مالکیت این شرکت تخصیص دهد.

وی افزود:‌ در این جلسه بنا شد تا در دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای به منظور بررسی موضوع سلب مالکیت از مالک شرکت هفت تپه در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار و درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود. همچنین بنا شد تا زمان برگزاری این جلسه در دفتر معاون اول یک کارگروه چهار نفره از نمایندگان مجلس برای جلسه روز دوشنبه هفته آینده تصمیم‌سازی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت:‌ همچنین بنا شد تا دولت پس از بحث و بررسی پیرامون بحث سلب مالکیت از مالک فعلی شرکت هفت تپه نتیجه تصمیم خود در این باره را حداقل تا یک ماه دیگر اعلام کند.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته آینده نیز به منظور بررسی و پیگیری اقدامات انجام شده درباره این موضوع نشست دیگری در مجلس برگزار خواهد شد.