۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

بررسی مشکلات نظام بانکی در نشست کمیسیون اقتصادی

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷
کد خبر: 457583
بررسی مشکلات نظام بانکی در نشست کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی مشکلات نظام بانکی در نشست این کمیسیون با مدیران عامل بانک‌های دولتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: در جلسه صبح مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی مشکلات نظام بانکی در فضای اقتصادی کشور همچون بالا بودن هزینه تسهیلات و بالا بودن هزینه تمام شده تراکنش‌ها در نظام بانکی را مطرح کردند و تاکید داشتند این مشکلات در مجموع هزینه بالای به نظام بانکی وارد می‌کنند.

وی افزود: در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش صنایع و توسعه اقتصادی کشور در سال جهش تولید اعلام آمادگی کردند، نمایندگان هم بر مشکلاتی همچون تعامل میان فعالان حوزه‌های مختلف صنعتی و بانک‌ها تاکید داشتند.    

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این جلسه معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد نیز گزارشی درخصوص وضعیت نظام بانکی، نقش فعلی بانک‌ها در تامین مالی کشور، مانده تسهیلات و مانده سپرده‌ها ارائه کرد.

وی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی نیز گفت: موضوع شناسایی مشمولان سهام عدالت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت؛ افراد جا مانده از دوره قبل و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در مجموع ۴ میلیون نفر می‌شوند که باید به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود.

طغیانی یادآور شد: همچنین مقرر شد بررسی شود چه تعداد جامانده سهام عدالت در ۶دهک اول درآمدی وجود دارد که به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود، البته رای‌گیری نهایی در این رابطه به جلسه بعدی موکول شد.