۰ نفر

در پی شیوع مجدد کرونا صورت گرفت:

نشست فوق‌العاده مجلس و وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کد خبر: 454052
نشست فوق‌العاده مجلس و وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور

عضو کمیسیون آموزش مجلس از نشست مشترک مجلس و وزارت بهداشت برای بررسی برگزاری و یا تعویق کنکور خبر داد. وی افزود: با توجه به این که چندی پیش و در موج دوم کرونا تعدادی آزمون برگزار شده بود مطلع شدیم تعدادی از داوطلبان این آزمون‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین برای ما اولویت اساسی و اصلی سلامت داوطلبان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمد نادری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع کنکور و زمان برگزاری آن توسط مجلس، اظهار داشت: با توجه به این که همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا صعودی است و در موج دوم همه‌گیری این ویروس قرار داریم، بنابراین در مجلس به طور جدی در حال رصد این موضوع هستیم و اگر وزیر محترم بهداشت -که مرجع تخصصی اعلام نظر در این مورد است- صلاح را بر تعویق کنکور بداند، قطعا در مجلس پیگیر تعویق کلیه آزمون‌ها و کنکور خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به این که چندی پیش و در موج دوم کرونا تعدادی آزمون برگزار شده بود مطلع شدیم تعدادی از داوطلبان این آزمون‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین برای ما اولویت اساسی و اصلی سلامت داوطلبان است.

جان داوطلبان ارزشمندتر از طراحی مجدد سوالات کنکور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: این که می‌گویند اساتید برای طراحی سؤال در قرنطینه قرار گرفته‌اند نیز می‌توان فکر کرد و حتی جان و سلامت داوطلبان آنقدر ارزش دارد که لازم باشد به طور مجدد سوالات کلیه آزمون‌ها و کنکور طراحی شود.

نادری در ادامه افزود: عده‌ای ممکن است مخالف تعویق کنکور باشند و استدلال آنها این است که داوطلبان یک سال عقب می‌افتند یا برخی سربازی‌شان دچار مشکل می‌شود که ما در این زمینه هم راهکار داریم.

کلیه دستگاه‌ها در شرایط غیرعادی کشور باهم هماهنگ‌اند

وی افزود: با توجه به این که شرایط کشور عادی و معمولی نیست، بنابراین کلیه تصمیم‌گیری‌ها نیز برمبنای شرایط غیرعادی کشور تصمیم‌گیری می‌شود، بنابراین نظام آموزشی و سازمان نظام وظیفه نیز قطعا در این شرایط همکاری خواهند کرد و ما تلاشمان بر این است که با همکاری بین دستگاه‌ها شرایط و زمان مناسبی برای برگزاری آزمون داوطلبان فراهم شود.

در این زمینه بخوانید

کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود​

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که وزارت علوم و سازمان سنجش مصمم در برگزاری آزمون هستند و حرف‌های ضد و نقیضی نیز در این میان از سوی آنها عنوان می‌شود، بنابراین ما اصلاً کاری به این اظهارات نداریم و برایمان مهم نیست.

مجلس با هماهنگی وزارت بهداشت پیش‌ خواهد رفت

نادری اضافه کرد: قطعا مجلس با هماهنگی وزارت بهداشت پیش خواهد رفت چراکه شخص وزیر بهداشت سلامت داوطلبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اولویت قرار داده و از این نظر همکاری‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز با مجلس دارد.

این نماینده مجلس یازدهم از نشست فوق‌العاده مجلس با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در نظر داریم به زودی جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور وزیر بهداشت برگزار کرده و آثار و تبعاتی که ممکن است برگزاری آزمون‌ها و کنکور در شرایط فعلی داشته باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کنیم. همچنین راهکارهای اساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این بین ارائه خواهیم کرد.

نشست فوق‌العاده مجلس و وزیر بهداشت برای کنکور

وی در خاتمه گفت:‌ قطعا برای مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت سلامت داوطلبان و خانواده آنها در اولویت اصلی است و با هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در تلاش هستیم برگزاری آزمون‌ها و کنکور در شرایط مطلوب و به دور از هر گونه تشویش و اضطراب برای داوطلبان برگزار خواهد شد.