۰ نفر

رییس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های عمرانی

۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبر: 450631
استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های عمرانی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور نیازمند ۷۰۰هزار میلیارد تومان است، گفت: با توجه به منابع اعتباری محدود دولت،‌ باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این طرح‌ها بهره گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی، افزود: در خوشبینانه‌ترین وضعیت ممکن، تنها می‌توان ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و اتمام این پروژه‌ها تخصیص داد و این مبلغ با منابع مالی لازم فاصله بسیار زیادی دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ بخش عمده‌ای از این طرح‌ها مربوط به پروژه‌هایی از جمله راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، پتروشیمی‌ها و بیمارستان‌هاست.
رضایی کوچی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند این پروژه‌ها را به اتمام برساند، بلکه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی، دستگاه‌ها و شرکت‌های عمرانی توانمند مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) استفاده کند.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت بتواند بخشی از بدهی‌های خود به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) پرداخت کند، این قرارگاه توان مهندسی بالایی دارد و می‌تواند ۸۱ پروژه مهم و راهبردی کشور را تا پایان دولت دوازدهم به پایان برساند.
رضایی کوچی، با اشاره به نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این قرارگاه، گفت:‌ در این نشست در باره برخی موضوع‌ها از جمله روند اجرای پروژه‌های عمرانی بحث شد و نشست بعدی در هفته پیش رو برگزار خواهد شد، در مجموع با بررسی‌های صورت گرفته، خبرهای خوشی در این حوزه در راه است.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) پروژه‌های سخت و مهم کشور را در دست اجرا دارد و هم اینک حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:‌ یکی دیگر از راهکارهای تامین منابع مالی، اجرای طرح‌های عمرانی از طریق جذب سرمایه از بورس است، با این روش می توان نقدینگی‌های جامعه را به سمت اهداف یاد شده هدایت کرد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه روسای کمیسیون‌های مجلس یازدهم به رییس جمهوری با هدف تغییر سیستم مدیریت در سال باقی مانده دولت دوازدهم، اظهار داشت: در شرایط جنگ تمام اعیار اقتصادی هستیم و در این شرایط افراد توانمند، با روحیه جهادی و انقلابی می‌توانند عهده دار مدیریت‌ها باشند، افرادی باید در پست‌های مدیریتی استفاده شوند که به این حوزه آشنا و در تصمیم‌گیری شجاعت داشته باشند تا بتوانند به موقع تصمیم‌گیری کنند.
وی اضافه کرد: در شرایطی هستیم که تنها مدیران شجاع و توانمند می‌توانند از ظرفیت‌های کشور استفاده و در مقابل جبهه دشمن ایستادگی کنند، ترس و هراس به دل راه ندهند و بر ظرفیت‌های داخلی باور داشته باشند.
رضایی کوچی ادامه داد: جنگ اقتصادی همچنان تداوم، از این رو اینکه چه کسی مدیریت را برعهده گرفته است بسیار حائز اهمیت است و افرادی می‌توانند در پست مدیریت فعالیت کنند که دارای فکر و اندیشه باشند و با تمام وجودشان خدمت کنند تا در شرایط تحریم، وضعیت مردم بهتر از وضع موجود باشد.