۰ نفر

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم

لزوم ارائه لایحه جامع توسط دولت برای حل مشکلات فرهنگیان/ زیبنده نیست که معلمان ناچار به فعالیت در شغل دوم باشند

۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۶
کد خبر: 448191
لزوم ارائه لایحه جامع توسط دولت برای حل مشکلات فرهنگیان/ زیبنده نیست که معلمان ناچار به فعالیت در شغل دوم باشند

سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس‌یازدهم با اشاره به مشکلات معلمان و فرهنگیان معتقد است که دولت برای حل مشکلات معلمان و فرهنگیان باید یک لایحه جامع را تدوین کند و برای بررسی به مجلس ارائه کند. لایحه ای که از منظر این نماینده در آن باید به موضوعاتی چون افزایش دستمزد، مالیات، بیمه، اضافه‌کاری، مشکل حق‌التدریسی‌ها، شرکتی‌ها و... پرداخته شده باشد تا مشکلات این قشر زحمتکش یکبار برای همیشه حل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در جریان گفتگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: سالهاست که می‌شنویم معلمان به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی دغدغه‌هایی دارند و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان هستند، اما هرگز دولت‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز  برای رفع ساختاری این مشکلات کاری انجام نداده‌اند و هر سال مشکلات بیشتری در خصوص این قشر روی هم انباشته می‌شود، اما راهکاری برای حل این مشکلات ارائه نمی شود. به عبارت روشن‌تر مشکلات فرهنگیان از دولتی به دولت دیگر و از مجلسی به مجلس دیگری منتقل شده است، اما کاری در خور برای آنها انجام نشده است.

نماینده مردم سنقر در ادامه گفت: به نظرم دولت در خصوص مشکلات فرهنگیان باید لایحه‌ای جامع وکامل را به مجلس بیاورد که در آن مجموعه مطالبات و دغدغه‌های نمایندگان دیده شده باشد تا یکبار برای همیشه این مشکلات در مسیر حل و فصل شدن قرار گیرد . طرحی که کرامت و منزلت نمایندگان در آن دیده شده باشد و دورنمایی از بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی فرهنگیان ارائه کند. لایحه ای که در آن به موضوعاتی چون بیمه، مالیات، افزایش دستمزدها و....پرداخته شده باشد.

حسینی کیا در ادامه اظهاراتش گفت: این همه در کشور سرمایه‌گذاری و بودجه برای امور مختلف بودجه تخصیص داده می‌شود، حوزه‌هایی که شاید چندان حیاتی هم نباشند، اما زمانی که نوبت به مشکلات معلمان و فرهنگیان می‌رسد، طوری رفتار می‌شود که انگار این مشکلات اولویت کشور نیستند و سرمایه‌گذاری در آن ضرورتی ندارد. در حالی که سرمایه‌گذاری بر روی مشکلات فرهنگیان در واقع سرمایه‌گذاری بر روی آینده کشور است.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه  گفت: برای نظام هم زیبنده نیست که معلمی که گفته می‌شود شغل انبیا را دارد؛ برای درآمد بیشتر ناچار باشد تا به شغل دوم فکر کند، باید معیشت این قشر در حد آبرومندانه و در حد متوسط تامین شود. آنچه که ظرفیت کشور است نشان می‌دهد که روند رسیدگی به معلمان و فرهنگیان باید بسیار بیشتر از برنامه‌ریزی‌های فعلی باشد. سالهاست که می‌شنویم حق‌التدریسی‌ها، شرکتی‌ها و ...مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، اما هرگز شاهد برنامه‌ای جامع برای حل این مشکلات نبوده‌ایم.

حسینی‌کیا در پاسخ به این پرسش که سرمایه‌گذاری بر روی معیشت فرهنگیان در شمایل کلی پیشرفت کشور چه نقشی دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی معیشت فرهنگیان یک فرهنگ‌سازی متعالی است؛ وقتی معلمان را با آن جایگاهی که دارند، تکریم می‌کنیم به نوعی مسیر پیشرفت جامعه را در ابعاد مختلف نهادینه می‌کنیم. ضمن اینکه به جامعه این پالس ارسال می‌شود که نظام نسبت به گروه‌های مرجع جامعه حساسیت دارد و تلاش می‌کند تا به دغدغه‌های آنان پاسخ دهد.