۰ نفر

لاستیک خودرو گران می‌شود؟

۲ تیر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۱
کد خبر: 447872
لاستیک خودرو گران می‌شود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تغییر ارز واردات تایر از دولتی به نیمایی، ثمره‌ای جز گرانی هزینه های حمل و نقل و در نتیجه قیمت تمام شده تولید ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک و مواد اولیه مورنیاز تولید آن، گفت: علیرغم اینکه کشور در سال‌های گذشته تجربه تلخی مانند تحصن رانندگان به دلیل گرانی، نبود لاستیک و... داشته اما دولت دوباره بدون توجه به گرانی‌ها، ارز موردنیاز برای واردات لاستیک را از گروه اول به دوم منتقل کرده است که به موجب این تصمیم برای واردات تایر، ارز نیمایی تخصیص داده می شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که تکنولوژی موردنیاز برای تولید لاستیک خودروهای سنگین در کشور وجود ندارد، تغییر ارز وارداتی از دولتی به نیمایی، ثمره‌ای جز گرانی هزینه های حمل و نقل و در نتیجه قیمت تمام شده تولید ندارد.

حذف ارز دولتی از واردات لاستیک بی تدبیری دولت است

وی حذف ارز دولتی برای وادرات لاستیک را بی تدبیری دولت دانست و اظهار کرد: دولت باید نسبت به این تصمیم تجدیدنظر کند در غیر این صورت با فعال شدن کمیسیون‌ها، کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع ورود کرده و به این نحوه تصمیم گیری خاتمه می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه دولت باید به جای تخصیص ارز دولتی برای واردات تایر، از این اعتبار برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند، اضافه کرد: مادامی‌که زمینه تولید لاستیک خودروهای سنگین در داخل کشور فراهم نشده، نمی توان از واردات تایر جلوگیری کرد اما با حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه تحقق این مهم فراهم خواهد شد.