۰ نفر

پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۸
کد خبر: 446383
پیگیری جدی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس

نماینده مردم سلسله و دلفان گفت :همسان سازی حقوق بازنشستگان را به عنوان مطالبه جدی در مجلس یازدهم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یحیی ابراهیمی امروز ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی و کارآمد خواهد بود موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  را یک اولویت مهم و جدی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان، جوانان موفق و پرتلاش دیروز بوده که با سپری کردن مسیر زندگی، سرشار از تجربه‌های ارزنده خود آینه تمام نما و الگوی موفقی برای جوانان امروزی خواهند بود، افزود: تکریم این بزرگان و استفاده از تجربیات گرانبهای آنان می‌تواند برای رشد و توسعه جامعه امروزی بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم تصریح کرد: بنده نه به عنوان نماینده مردم سلسله و دلفان بلکه در سطح کلان به عنوان نماینده همه مردم ایران در موضوعات کلیدی و حیاتی ورود پیدا کرده و برای مصوب شدن طرح‌های حیاتی در صحن مجلس از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

ابراهیمی افزود: با استقبال نمایندگان مجلس، به زودی بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان بیان کرد: در خصوص بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان،  اشکال وارد شده از طرف دولت،  تامیناعتبار این طرح است و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر نمایندگان و رئیس مجلس یازدهم، راهکارهای لازم برای برطرف شدن این مشکل مطرح می‌شود.    

وی با تاکید بر اهمیت و نقش بازنشستگان در جامعه، گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه و توانمندی‌های فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی‌های بازنشستگان غافل شد.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان موضوع همسان‌سازی حقوق است که در مجلس پیگیری می‌شود، عنوان کرد: حداقل مستمری سال جاری بازنشستگان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق باید به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظرگرفته شود. طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق و مزایای بازنشستگان نباید کمتر از کارمندان باشد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر میزان مزایای بازنشستگان شامل حق بن، مسکن و  اولاد کمتر از کارکنان است، اگر رئیس جمهورورود نکند حقوق ملت ضایع می‌شود.

این نماینده مجلس یکی از مطالبات بازنشستگان را اجرای قانون متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان برشمرد و یادآور شد: به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که اسفند سال ۹۵ به تصویب مجلس رسیده است باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.