۰ نفر

عسکری خبرداد:

کشتی‌های حامل کود شیمیایی وارداتی در انتظار تخصیص ارز

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۰۱
کد خبر: 445703
کشتی‌های حامل کود شیمیایی وارداتی در انتظار تخصیص ارز

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: ۵ کشتی حامل کود فسفات و پتاس در خلیج فارس در انتظار اختصاص ارز هستند و کشاورزان در مراحل آماده سازی مزارع خود به دریافت این دو نوع کود شیمیایی نیاز دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص ارز به واردات کود فسفات و پتاس، گفت: 5 کشتی حامل کود فسفات و پتاس در خلیج فارس در انتظار اختصاص ارز هستند و کشاورزان در مراحل آماده سازی مزارع خود به دریافت این دو نوع کود شیمیایی نیاز دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورت عدم تخصیص ارز به موقع به منظور پهلوگیری کشتی‌های حامل کودهای فسفات و پتاس کشاورزان نمی‌توانند افزایش عملکرد داشته باشند و متضرر می‌شوند، ادامه داد: زیان کشاورزان در شرایط موجود کشور غیرقابل پذیرش است و درصورت ادامه روند کنونی طرح سوال از رئیس جمهور کلید می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر ارز مورد نیاز واردات کود پتاس و فسفات را تخصیص دهد، عنوان کرد: در صورت تاخیر در واردات کودهای شیمیایی کشاورزان از برنامه کشت خود عقب می‌مانند و این موضوع احتمال زیان آنها را به همراه دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کودهای وارداتی به منظور کشت بهاره مورد استفاده قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر تامین کودشیمیایی برای کشاورزانی که قصد کشت بهاره دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دولت باید اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.