۰ نفر

پورابراهیمی:

هنوز بیمه بیکاری به بیکاران داده نشده است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۵
کد خبر: 438237
هنوز بیمه بیکاری به بیکاران داده نشده است

یک عضو کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد: علی رغم مصوبه ستاد کرونا برای اختصاص بیمه بیکاری برای بیکاران بعد از شیوع کرونا تا به امروز حتی به یک نفر این تسهیلات داده نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری اظهار کرد: ستاد کرونا برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و بیکاران مصوباتی را داشته که طبق اطلاع ما بیش از ۸۰۰ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری داشته که تا به امروز حتی به یک نفر از آنها داده نشده است.

وی افزود: از دیگر مصوبات ستاد کرونا ارائه تسهیلاتی به واحدهای صنعتی و تولیدی بود که این مصوبات به استان‌ها ابلاغ نشده، درخواست ما از هیات رئیسه آن است که از رئیس جمهور و مجموعه وزرا بخواهید مصوبات اقتصادی برای حمایت از فعالان اقتصادی در بحث کرونا هر چه سریعتر اجرایی شود.

نماینده کرمان در تذکر دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق فولاد به واسطه تغییرات متعدد مدیریتی با مشکلاتی مواجه است. حدود ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان مظلوم عضو این صندوق هستند. تاکنون مصوبات به خوبی در این صندوق اجرایی نشده، وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه آن همچون زغال سنگ کرمان خوب نیست. درخواست ما این است که وزارت کار دستور تشکیل کارگروهی برای بررسی شرایط صندوق فولاد را بدهد.

عبدالرضا مصری رئیس جلسه در پاسخ به این تذکرات از امیری معاون رئیس جمهور خواست که در این باره توجهات لازم را داشته باشد به خصوص به موضوع اقشار آسیب پذیر و بیمه بیکاران وضعیت رزمندگان معسر توجه کند.