۰ نفر

بررسی اختلاف دولت و دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 438169
بررسی اختلاف دولت و دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس گفت: اختلاف نظر دولت و دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷و میزان ارز یارانه‌ای با حضور عادل آذر امروز در نشست این کمیسیون بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت: گزارش کمیته دیوان محاسبات در مورد اختلاف نظر دیوان و بانک مرکزی درباره میزان ارز یارانه‌ای که در ازای آن کالایی به کشور وارد نشده، امروز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه سال 97 بعد از قرائت در صحن حواشی را به دلیل اختلاف نظر دولت و دیوان محاسبات بوجود آورد که امروز موضوع ارز 4200 تومانی کاملا بررسی و موارد مورد مغایرت تعیین شد.

خدابخشی تاکید کرد: امروز مقرر شد، دولت نظر و آمار نهایی خود را در این مورد هرچه سریعتر به مجلس اعلام کند، در غیر این صورت گزارش دیوان محاسبات مورد توافق و تایید مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین اظهار کرد: لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشور هم که دو فوریت آن در جلسه علنی روز یکشنبه 21 بهمن سال 98 به تصویب نرسیده و به این کمیسیون ارجاع شده بود، در جلسه امروز بررسی و به عنوان یک طرح عادی تصویب شد.