۰ نفر

امنیت سرمایه‌گذاری، لازمه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۷
کد خبر: 436801
امنیت سرمایه‌گذاری، لازمه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است، به‌منظور موفقیت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و دیگر میادین مشترک باید امنیت لازم را برای سرمایه‌گذاری داخلی فراهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه  ملت، غلامرضا شرفی با اشاره به آغاز رسمی عملیات توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی، گفت: استفاده تکنولوژی‌های نوین برای توسعه میادین نفتی و گازی از اهداف اقتصاد مقاومتی است چراکه کشورهای همسایه با کمک کشورهای  پیشرفته در حال برداشت از این ذخایر هستند لذا سرمایه‌گذاری بر روی میادین، کشور را از ضرر بیشتر نجات می‌دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاز 11 پارس جنوبی به همت نیروی کار داخلی توسعه خود را آغاز کرده است که این مهم راه‌اندازی چرخه تولید و اشتغال را به دنبال دارد، افزود:  ایران با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برنامه‌های خود را ادامه می‌دهد زیرا توانایی و ظرفیت موجود و اراده لازم را برای پیشروی کار دارد.

وی با بیان اینکه "سرمایه‌گذاری کلان"، لازمه تکمیل قراردادهای میادین مشترک نفت و گاز است اما با توجه به تحریم‌ها، باید اتکاء خود را بر سرمایه‌های داخلی و بخش خصوصی قرار دهیم، اضافه کرد: به منظور موفقیت توسعه فاز 11 پارس جنوبی و دیگر میادین مشترک باید امنیت لازم را برای سرمایه گذاری داخلی فراهم کرد.

شرفی معتقد است اگر سرمایه‌گذاران داخلی و بخش خصوصی از صیانت و بازگشت سرمایه‌شان اطمینان داشته باشد، به‌یقین از توسعه میادین مشترک استقبال کرده و آنگاه می‌توان میادین مشترک نفتی و گازی را توسعه داد.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذاری کلان، لازمه تکمیل قراردادهای میادین مشترک است اما با توجه به تحریم‌ها باید اتکاء خود را بر سرمایه داخلی و بخش خصوصی قرار دهیم.

مدیرعامل گروه پتروپارس (چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) پیش از آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با اشاره به اینکه بارگیری این جکت همسو با اهداف دولت و وزارت نفت و منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید است، اظهار کرد: بارگیری این جکت به دلیل نخستین گام توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی (آخرین فاز توسعه پارس جنوبی) حائزاهمیت است؛ با بارگیری این جکت طلسم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی شکسته شد.