۰ نفر

دولت، بیشترین بدهکاری مالیاتی را دارد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 434286
دولت، بیشترین بدهکاری مالیاتی را دارد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تنها ۲درصد از کل مالیات را پرداخت کرده است و بیشترین بدهکاری مالیاتی را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد انارکی محمدی عصر امروز ۶ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان با اشاره به وضعیت بودجه ای کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ها در فروش نفت کاهش پیدا کرده است بودجه به سمت اخذ مالیات و فاصله گرفتن از نفت رفته است.

وی تصریح کرد: کارخانه ها و شرکت های بزرگ اولین دستگاه ها در بحث پرداخت مالیات هستند که برای رونق تولید باید مالیات را بپردازند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دغدغه معیشت و اقتصاد مملکت را دارند نام گذاری سال ها را اقتصادی و معیشتی اعلام می کنند و امسال را هم به جهش تولید نام گذاری کرده اند.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: در جهش تولید تنها راه این است که سود شرکت ها و کارخانه ها و تولید را بالاببریم در غیر این صورت اگر نتوانیم سود را بالا ببریم مشکل قبل از جمله، سودجویی، دلالی ها و فرار مالیاتی را خواهیم داشت.

وی افزود: بیش از  ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم علاوه برآن ۴۰ هزار میلیارد تومان هم معافیت مالیاتی داریم که در بسیاری از موارد می توان آن ها را جذب کرد؛ با راه اندازی سامانه های جامع مالیاتی، تجارت و سامانه جامع مجوزها می توان تولید، جهش تولید و در نهایت سود را داشته باشیم.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: استان کرمان در بحث مجوزها بدترین وضعیت را دارد؛ فضای کسب و کار ایران رتبه ۱۲۰ جهانی است که اگر بخواهیم این عدد را پایین بیاوریم باید در بحث صدور مجوزها سامانه جامع راه اندازی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اکثر  فعالان اقتصادی مالیات را پرداخت می کنند امّا عده ای تهاتر می کنند، تولید ندارند و در زمینه های مختلف ماشین، خانه، زمین و ...  فرار مالیاتی دارند. در قانون جدید جلوگیری از فرار مالیاتی این است که بر اساس عملکرد باید مالیات پرداخته شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت ۲ درصد از کل مالیات را پرداخت کرده است، تصریح کرد: دولت از کل بدهی مالیاتی اش تنها ۲ درصد را پرداخت کرده و دولت بیشترین بدهکاری مالیاتی دارد.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی دنیا به خاطر کرونا پایین آمد و بانک جهانی این وضعیت را اعلام کرد، افزود: با آنکه ۸ هزار میلیون دلار تزریق شد امّا اقتصاد دنیا جای خود را نگرفت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین به بحث پسته اشاره و خاطرنشان کرد: امسال آمریکا ۵۰۰ هزار تن محصول پسته دارد و ایران هم در پیش بینی های خود تولید ۱۵۰ هزار تن محصول پسته را دارد که در رفسنجان ۶۰ هزار تن پسته خواهیم داشت.

انارکی محمدی با بیان اینکه در انبارها از سال گذشته ۱۱۰ هزار تن محصول پسته نگهداری شده است، تصریح کرد: اگر قرار است کاری انجام شود بهتر است هرچه زودتر آغاز شود و بانک مرکزی اقدام کند و پسته ای که صادر می کنیم به هر نحوی ارز را وارد کنیم و این بخش ساماندهی شود وگرنه در بازار جهانی به مشکل برمی خوریم.