۰ نفر

اجرای "رتبه‌بندی معلمان" مجزا از امتیازات قانون مدیریت

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 432722
اجرای "رتبه‌بندی معلمان" مجزا از امتیازات قانون مدیریت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه اعمال امتیازات فصل دهم قانون مدیریت سه شکاف در آموزش‌وپرورش ایجاد کرد، گفت: رتبه‌‌بندی معلمان مجزا اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمایت میرزاده درباره جلسات تشکل‌های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار‌ کرد: در این جلسات تشکل‌های معلمان حضور دارند که کار بسیار خوبی است و حداقل سود آن این است که نمایندگان معلمان به شکل مستقیم، مسائل و مشکلات را با سازمان برنامه و بودجه مطرح می‌کنند.

وی افزود: تا به امروز طرف حساب سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش بود و افرادی که مسئولیت اجرایی داشتند مشکلات را بیان می‌کردند در این میان شاید موانعی باعث شود حق مطلب ادا نشود، همین که نمایندگان معلمان از داخل مدارس و کلاس‌های درس مشکلات را به سازمان برنامه و بودجه منتقل کنند نکته مثبت و تغییر نگرش است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسات اشکالاتی که در برخی طرح‌ها و بخشنامه‌های آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد بیان می‌شود به عنوان مثال بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون  مدیریت که از اول اسفند برای کارمندان اجرا شد مشکلاتی داشت که بازگو کردن آنها باعث شد مسئولانی که تصور می‌کردند کار خوبی انجام داده و افزایش حقوق کارکنان آموزش و پرورش را رقم زدند متوجه شدند که ابتدا باید بررسی و تبعات را سنجید و بعد تصمیم گرفت.

میرزاده گفت: بخشنامه اول اسفند چند شکاف عمیق را ایجاد کرد، نخست شکاف بین بازنشستگان و شاغلان که تا پیش از این برای یکسان‌سازی حقوق آنها تلاش می‌کردیم، دوم شکاف بین کارکنان آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها عمیق‌تر شد و سوم شکاف بین حقوق معلمان با کارکنان ستادی آموزش و پرورش است که عملاً به زیان معلمان تمام شد یعنی رتبه‌بندی را که قانون دیگری بود کنار گذاشته و در امتیازات فصل دهم ادغام کردند.

وی یادآور شد: در این جلسه تشکل‌های معلمان با ادبیات مختلف، مسائل را منتقل کردند و تمام این صحبت‌ها باعث شد دولت به این نکته برسد که رتبه‌بندی را جدا اجرا کند و 50 درصد امتیازات برای تمام کارمندان از جمله معلمان باید اجرا می‌شد اما جایگاه رتبه‌بندی جداست و با چارچوبی باید رتبه‌های افراد با تجربه و صاحب خلاقیت بالاتر و دریافتی آنها بیشتر باشد.