۰ نفر

انتقاد از نحوه تعیین افزایش حقوق فرهنگیان

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 432582
 انتقاد از نحوه تعیین افزایش حقوق فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از روش دولت برای تعیین میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سالجاری انتقاد کرد و گفت: شاید حقوق فرهنگیان کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشته باشد که این میزان هم متناسب با نرخ تورم نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش دولت برای تعیین میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری، گفت: متأسفانه اصلاً مشخص نیست که دولت و سازمان برنامه و بودجه بر چه اساس، معیار و مبنایی نسبت به افزایش حقوق فرهنگیان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در برخی اخبار این طور منتشر شده که حقوق فرهنگیان در سال جاری حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش یافته، در صورتی که این به هیچ‌وجه صحت ندارد و حقوق فرهنگیان شاید کمتر از 20 درصد افزایش داشته باشد که این میزان هم متناسب با نرخ تورم نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق معلمان و فرهنگیان می‌بایست حداقل افزایش 40 تا 50 درصدی داشته باشد، اما شاید در بعضی سطوح شاهد این میزان افزایش باشیم، اما حقوق معلمان و بازنشستگان فرهنگی این میزان افزایش را نداشته است.

میرزاده ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و نیز وزیر آموزش و پرورش باید پاسخ‌گوی معلمان در روش تعیین میزان افزایش حقوق فرهنگیان باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز در شرایط بحران بیماری کرونا قرار داریم و معلمان در خط مقدم آموزش به نسل‌جدید و دانش‌آموزان هستند، باید حمایت‌های بیشتری از این قشر زحمتکش صورت گیرد.