۰ نفر

ملکی: برای جهش تولید، فساد اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریشه‌کن کنیم

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
کد خبر: 432137
ملکی: برای جهش تولید، فساد اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریشه‌کن کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به جهش تولید باید رانت و فساد اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریشه کن کرد، با توجه به داخلی سازی، از خروج 2.5میلیارد دلار ارز جلوگیری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ولی ملکی، گفت: مقام معظم رهبری طی 10 سال اخیر با نامگذاری هر سال با یک عنوان اقتصادی رشد و رونق اقتصادی را به مسؤولان گوشزد می‌کند و امسال مشخصا با نام‌گذاری سال با عنوان «جهش تولید» متذکر شده‌اند که متولیان امر باید اولویت اول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اقتصاد قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 97 با بازگشت تحریم‌ها و مشکلاتی که برای تأمین ارز به وجود آمد، کشور در یک بحران اقتصادی قرار گرفت و معیشت مردم دچار مشکلاتی شد و طبیعی بود که دشمنان نظام برای رسیدن به اهداف خود از این فرصت استفاده کنند، اما به هر حال با اقدامات به موقع و توجه به مسأله تولید مانع رسیدن اهداف دشمن شدیم.

ملکی بیان داشت: در سال 98 با انجام اقداماتی، توجه بیشتری در راستای تولید به داخلی سازی شد و وضعیت تولید در شرایط بهتری قرار گرفت، به طوری که در 6 ماه ابتدای سال گذشته با توجه به داخلی سازی، از خروج 2.5 میلیارد دلار ارز جلوگیری شد و امیدواریم با توجه بیشتر به این مقوله و هم چنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان این ارقام بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید، اقدامات انجام شده در سال قبل برای رونق تولید دیگر کافی نیست و باید در راستای تولید بیشتر به اقدامات لازم شتاب بیشتری بخشید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که باید در تولید کالاهایی که در زمینه آن مزیت داریم، بیشتر تمرکز کنیم، بیان داشت: کشور ما دارای 7 درصد از منابع معدنی دنیا است،‌در حالی که یک درصد از جمعیت دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، اما در زمینه استخراج و تولید مواد اولیه در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.

ملکی با اشاره به صنعت خودروسازی کشور به عنوان یک صنعت پیشران گفت: این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود 800 هزار شغل ایجاد کرده؛ بنابراین باید با داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز در این بخش از وابستگی به خارج دور شویم و رشد و توسعه اقتصادی ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: رشد و جهش تولید و اقتصاد تا زمانی که فساد و رانت در بدنه دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد، امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین باید دستگاه قضا برای ریشه کن کردن فساد هر چه بیشتر اقدام کند تا رونق و جهش تولید در کشور ایجاد شود.