۰ نفر

پیشنهاد نمایندگان برای حمایت از افراد فاقد بیمه در مواجهه با «کرونا»

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 427793
پیشنهاد نمایندگان برای حمایت از افراد فاقد بیمه در مواجهه با «کرونا»

نماینده مردم محلات از پیشنهاد وکلای ملت به دولت برای تهیه بانک اطلاعاتی افراد آسیب‌ دیده از کرونا که بیمه نبوده و قادر به دریافت بیمه بیکاری نیستند برای حمایت از آنها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر مجازی قوه‌مقننه، گفت:در این جلسه مطرح شد که باید برای بسیاری از کسب و کارهای خُرد، کارگران و سایر اصناف که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدهاند، چاره‌اندیشی شود که در این جلسه مقرر شد تا رئیس مجلس با رئیس‌جمهور این مطلب را مطرح تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: همچنین نمایندگان عنوان کردند که طبق گزارشات در برخی از شهرها بعضا بیمارستان‌هایی بودند که از بیماران کرونایی در خواست وجه سنگین کرده‌اند که این موضوع خلاف برخی از تصمیمات اتخاذ شده است و مقرر شد که این موضوع نیز به صورت ویژه از سوی آقای لاریجانی پیگیری شود.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای اخذ وام از صندوق بین‌المللی پول شده، ادامه داد: در جلسه مذکور مطرح شد که طبق اصل 80 قانون اساسی اخذ وام از صندق بینالمللی باید به تصویب قوه قانون‌گذاری برسد و چنین درخواستی بدون اخذ مجوز مجلس خلاف قانون اساسی است.

حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: همچنین در جلسه اخیر مجازی پارلمان عنوان شد بانک اطلاعاتی افراد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا که بیمه نیستند یا بیمه آنها قطع شده و قادر به دریافت بیمه بیکاری نیستند، توسط دولت تهیه و برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: آقای فولادگر  رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی نیز گزارشی از جلسات این کمیسیون برای تحقق شعار سال «جهش تولید»به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه برخی از وکلای ملت معتقد بودند که تعطیلی پارلمان باعث می‌شود که نمایندگان ارزیابی درستی از تصمیمات و اقدامات دولت در زمینههای مختلف از جمله مقابله با کرونا نداشته باشند، اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا با اخذ مجوز از ستاد مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، جلسات مجلس به صورت غیر مجازی برگزار شود.