۰ نفر

دریافت جریمه کنسلی از بلیت‌ سفرهای نوروزی تخلف است

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
کد خبر: 425215
دریافت جریمه کنسلی از بلیت‌ سفرهای نوروزی تخلف است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که دریافت خسارت کنسلی از بلیت‌ پروازها و قطار تخلف است،‌گفت:‌دولت باید هزینه‌های عدم دریافت کنسلی بلیت را جبران کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیداحسن علوی با مثبت ارزیابی کردن دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی درباره الزام ایرلاین ها و شرکت های حمل و نقل ریلی برای عودت هزینه بلیت، اظهار کرد: این اقدام قطعا موجب افزایش اعتماد مسافران به حوزه حمل و نقل کشور می شود، در سال های اخیر به دلیل افزایش حمل و نقل هوایی و ریلی، مردم برای مسافرت و تهیه بلیط مناسب با مشکل مواجه شده اند.
وی با یادآور این‌که اگر بلیت هواپیما یا قطار به وسیله خود مسافر لغو می شد، آن فرد باید خسارت کنسلی پرداخت می کرد، ادامه داد:‌ زمانیکه دولت به صورت کلان دستور لغو پروازهای هوایی و حمل و نقل ریلی را صادر کرد، دولت یا وزارتخانه باید هزینه ها را جبران کند.

وی بیان کرد:‌در هفته اخیر دولت با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت قطع زنجیره انتقال این بیماری، انجام سفرهای نوروزی را ممنوع کرد، این مسئله عملا موجب لغو بلیط پروازهای هوایی و حمل و نقل ریلی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم استرداد وجه بلیت سفرهای نوروزی حمل‌ونقل هوایی و ریلی، افزود: بر اساس دستور وزیر راه باید تمام وجه پرداختی مسافران عودت داده شود و هیچ هزینه کنسلی دریافت نشود، از این رو با شرکت‌ها و دفاتر متخلف بر اساس قانون باید برخورد شود.

علوی تاکید کرد: متأسفانه خبرهایی به گوش می رسد که برخی از دفاتر فروش بلیط، چندین درصد از هزینه بلیط را به عنوان خسارت کنسلی برداشته اند که این مسئله خلاف قانون است.