۰ نفر

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

طرح رتبه‌بندی معلمان سال آینده به‌صورت کامل اجرا می‌شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبر: 421765
طرح رتبه‌بندی معلمان سال آینده به‌صورت کامل اجرا می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از جذب نیروهای حق‌التدریسی، آموزش دهنده و پیش‌دبستانی تا مهر ماه سال ۹۹ خبر داد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان در صورت تخصیص اعتبارات، سال آینده به صورت کامل اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی ، ساماندهی و استخدام تعداد زیادی از نیروهای حق‌التدریسی، آموزش دهنده‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و افزایش حقوق معلمان رسمی در سال آینده را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان در صورت تخصیص اعتبارات، سال آینده به صورت کامل اجرایی می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تکمیل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش تلقی کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه بودجه لازم برای اجرای این طرح بسیار مهم قرار است در صورت تأمین اعتبار و به صورت قطره چکانی اختصاص یابد، فرهنگیان مشمول اولویت‌بندی می‌شوند.

عباسی در پاسخ به این پرسش که اگر اعتبارات لازمه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده به طور کامل تأمین نشود چه سرنوشتی در انتظار آنان خواهد بود گفت: همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و در صورت بروز این مشکل قرار است آن دسته از فرهنگیانی که امتیازات بالاتری دارند در ردیف نخست اجرای طرح رتبه‌بندی قرار بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش پلکانی حقوق و دستمزد کارکنان، اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و طرح رتبه‌بندی کردن فرهنگیان را از اولویت‌هایی که اجرای آن مورد تأکید مجلس است خواند و افزود: با توجه به شرایطی که ما الان در کشور داریم به عقیده من برای این طرح‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سر و سامان دادن به وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگیان از اقشار تأثیرگذار و زحمت‌کش جامعه محسوب می‌شوند و تعیین تکلیف و جذب نیروهای حق‌التدریسی، آموزش‌دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تا مهر ماه سال 99 بخش زیادی از حق‌التدریسی‌ها، آموزش‌دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها استخدام می‌شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان گیلان در بخش جذب این نیروها رتبه خوبی ندارد بنابراین انتظار داریم با تدابیر ویژه وزارت آموزش و پرورش جایگاه گیلان از این حیث در سطح کشور ارتقاء پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز امیدواری از تخصیص منابع مالی لازم و اعتبارات یاد شده توسط دولت برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد:‌ با مجموعه اعتباراتی که دولت در بحث جذب معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها و آموزش دهنده‌ها در نظر گرفته است امیدواریم بخشی از دغدغه‌های فرهنگیان کشور برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و تصریح کرد:‌ با اجرای درست این طرح علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام آموزش و پرورش برقرار می‌شود.