۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی؛

مردم به رکن اصلی مردم‌سالاری اعتبار بخشیدند/ دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 419356
مردم به رکن اصلی مردم‌سالاری اعتبار بخشیدند/ دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور عزتمندانه مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد که مردم با مشارکت در انتخابات نقش مهم خود را در مسیر اداره کشور در چهار سال آینده ایفا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می‌دانم از حضور عزتمند ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و اهتمام این ملت به مشارکت در انتخابات سپاسگزاری کنم. مردم با مشارکت خود در پای صندوق‌های رای رکن اصلی مردم‌سالاری را سامان بخشیده و با انتخاب نمایندگان خود بخش مهمی از مسیر اداره کشور را برای چهار سال آینده مشخص کردند.

وی ادامه داد: به منتخبین محترم تبریک می‌گویم و از همه کاندیداها که در این فریضه ملی مشارکت کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم عزیزان با توجه به شرایط حساس کشور در جهت تحقق خواسته‌های ملت همت بگمارند. از رهبری معظم انقلاب که با رهنمودهای خود همگان را به انجام این فریضه ملی دعوت کرده‌اند تشکر می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زحمات هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت، وزارت کشور، فرمانداران، استانداران و بخشداران قدردانی کرده و از زحمات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح در برقراری امنیت انتخابات تشکر می‌کنم همچنین از رسانه‌های گروهی نیز قدردانی می‌کنم. برای همکارانی که توفیق خدمت مجدد را پیدا کردند آرزوی خدمت بیشتر به ملت را دارم و برای همکارانی که امکان خدمت مجدد را پیدا نکردند در سایر عرصه‌ها توفیقاتی را آرزومندم.

علی لاریجانی با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ملت ایران تقاضا دارم در بحث مبارزه با ویروس کرونا دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با این امر را با دقت رعایت کنند. دستگاه‌های حکومتی نیز موظف هستند به مصوبات این ستاد که از پشتیبانی شورای عالی امنیت ملی برخوردار است، عمل کند، چرا که این موضوع به سلامتی مردم مربوط می‌شود. از کمیسیون بهداشت می‌خواهم مستمرا موضوع را زیر نظر داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: کمیسیون عمران نیز در خصوص زلزله آذربایجان غربی پیگیری لازم را داشته باشد تا دستگاه‌های اجرایی به سرعت به کمک زلزله‌زدگان بشتابند. لازم است این دو کمیسیون گزارش کار خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

وی در پایان فوت والده بنایی نماینده گناباد و درگذشت والده احمد انارکی نماینده رفسنجان را تسلیت گفته و برای آن دو مرحومه از درگاه رحمت ایزدی درجات عالیه را تقاضا کرد.