۰ نفر

سن و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس چقدر است؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 417610
سن و تحصیلات نامزدهای انتخابات مجلس چقدر است؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تازه‌ترین آمار و اطلاعات از سن و میزان تحصیلات نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید اسماعیل موسوی گفت: کل داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۶ هزار و ۳۳ نفر بوده است که از این تعداد، ۷هزار و ۱۵۷ نفر تایید صلاحیت شدند و از میان کل تعداد تایید صلاحیت شدگان، ۷۸۲ زن و ۶ هزار و ۳۷۵ نفر مرد هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره میزان تحصیلات نامزدهای تایید صلاحیت شده هم گفت: ۴۲۲ نفر از نامزدها دارای تحصیلات حوزوی در مقاطع مختلف هستند، ۱۰۲۱ نفر مدرک دکتری دارند و ۵ هزار و ۳۰۸  نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل هستند.

موسوی تعداد افراد دارای مدرک کارشناسی را ۴۰۴ نفر و کاردانی را ۲ نفر اعلام کرد و درباره سن افراد تایید صلاحیت شده هم توضیح داد: ۲ هزار و ۵۲۳ نفر از افراد تایید صلاحیت شده بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند و میانگین سنی ۲هزار و ۳۹۰ نفر هم بین ۴۱ تا ۵۰ سال است. ۱۸۲۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مردم بین ۵۱ تا ۶۰ سال دارند و تنها ۴۱۷ نفر آن‌ها بالای ۶۰ سال دارند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام وزارت کشور در این انتخابات تعداد واجدین شرایط رای دادن مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر و به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن است. همچنین تعداد رای اولی ها ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر خواهد بود.