۰ نفر

شکست قطعی طرح قلابی معامله قرن

۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 413386
شکست قطعی طرح قلابی معامله قرن

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماسی تلفنی با نبیه بری، رییس مجلس لبنان در خصوص طرح موسوم به معامله قرن گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در این  گفت‌وگو   تاکید کرد: در طرح موسوم به معامله قرن، نه تنها حقوق فلسطینی‌ها پایمال شده، بلکه با معرفی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، احساسات همه مسلمانان و موحدان جهان جریحه‌دار شده است.

وی همچنین  خطاب به رییس پارلمان لبنان گفت: البته طرح موسوم به معامله قرن به شکست قطعی خواهد انجامید؛ چرا که سابقه مبارزاتی و مقاومت مردم فلسطین به مراتب بزرگتر و کارآمدتر از این‌گونه طرح‌های جعلی ، غیر واقع بینانه و قلابی است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد:  آمریکا و رژیم صهیونیستی در این خیال خامند که با شهادت سردار سلیمانی،  محور مقاومت تضعیف شده و هر توطئه ای از جانب آن‌ها قابل انجام است،  حال آن که با عنایت الهی، درخت مقاومت اسلامی  تنومندتر وبسیار   قویتر از گذشته  است.

وی در پایان با اشاره به اجلاس مجالس کشورهای اسلامی  که در کشور بورکینافاسو در حال برگزاری است،  بر  وحدت همه کشورهای اسلامی به ویژه همفکری پارلمان های اسلامی و فعال شدن اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در دفاع از ملت فلسطین  با هدف به شکست کشاندن  طرح قلابی معامله قرن تاکید کرد.

نبیه بری رییس مجلس لبنان  نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ، طرح موسوم به معامله قرن را نقشه و طرحی  برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و  طرد ساکنان این سرزمین تاریخی فلسطین توصیف کرد و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی افزود: قبول این طرح خطرناک به معنای از دست رفتن کامل خاک فلسطین است.

نبیه بری، رییس مجلس لبنان همچنین گفت: نتیجه  طرح موسوم به معامله قرن، اتحادی است که بین همه گروه های فلسطینی برای ایستادگی در برابر خواسته‌های نامشروع و  دور و دراز  صهیونیست‌ها رقم می‌خورد.

وی در پایان با تایید سخنان لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم همفکری پارلمان کشورهای اسلامی گفت:  همکاری های پارلمانی در چهارچوب اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی ،  قطعا  نقش بسزایی در شکست این طرح خواهد داشت.