۰ نفر

نیروهای قراردادی به پیمانی یا رسمی تبدیل شوند

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۶
کد خبر: 411318
نیروهای قراردادی به پیمانی یا رسمی تبدیل شوند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا نیروهای قراردادی در اسرع وقت به نیروهای پیمانی و رسمی تبدیل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: موضوعی که از وزیر کار درخواست داریم که هرچه سریع تر به آن اقدام کند زمان قرارداد موقت ها است که تقاضا داریم هرچه سریع تر در هیات دولت این موضوع به تصویب برسد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: قرار بود که اگر سه سال این قراردادی ها کار کرده اند و به وظیفه خود خوب عمل کردند بتوانند زمان قراردادشان مثل نیروهای پیمانی و رسمی باشد.

وی افزود: ما درخواست داریم که در این زمینه کارگران بتوانند شکایت کنند و از حق و حقوشان دفاع کنند ولی الان بحث قراردادی ها دردسر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: موضوع حداقل دستمزد است که متناسب با سبد معیشتی باید باشد که متاسفانه به این موضوع رسیدگی نمی شود.

وی تاکید کرد: از وزیر کار انتظار رسیدگی بیشتر داریم چرا که این روزها به حق و حقوق کارگران رسیدگی نمی شود و به هر دلیلی کارگران رسمی یا پیمانی نمی شوند و فرآیندهای آن ها به سمت مطلوبیت جامعه کارگری نمی رود.