۰ نفر

مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکنندگان باز می‌گردد

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 411172
مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکنندگان باز می‌گردد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99از تعیین فرصت یک ماهه برای سازمان امور مالیاتی به منظور بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهادر و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امشب خود سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا ظرف یک ماه مالیات بر ارزش افزوده کالا را که از مصرف‌کننده اخذ می‌شود به حساب تولیدکننده واریز کند.

وی افزود: روال این بوده که مالیاتی که تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان اخذ می‌شده پس از دریافت این مالیات از مصرف‌کننده نهایی کالا این مالیات مجدداً به حساب تولیدکننده از سوی سازمان امور مالیاتی واریز می‌شده که این واریز با تأخیر همراه بوده است. به همین سبب کمیسیون تلفیق این سازمان را مکلف کرد تا ظرف یک ماه این واریز را انجام دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: اعضای کمیسیون با مصوبه خود برای صادرکنندگان مشوق در نظر گرفتند که این مشوق پس از ارائه ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی به آنها پرداخت می‌شود. 

پورمختار خاطرنشان کرد:‌اعضای کمیسیون تلفیق همچین در مصوبه خود تصریح کردند تا در مورد آبیاری نوین برای بخش کشاورزی که 85درصد هزینه آن را دولت پرداخت می‌کند در 15درصد باقیمانده کشاورزان به صورت نقدی یا غیرنقدی این هزینه را پرداخت کنند.

وی افزود: منظور از پرداخت هزینه به صورت غیرنقدی از سوی کشاورزان به این صورت است که کشاورز به جای پول، کارگر یا ماشین‌آلاتی را در اختیار قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پایان گفت: اعضای کمیسیون همچنین مصوب کردند که دولت پیش از پرداخت مطالبات پیمانکاران مالیات بر ارزش افزوده را از مطالبه آنها کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی پرداخت کند.