۰ نفر

طرح شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اصلاح شد

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
کد خبر: 410862
طرح شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اصلاح شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از اصلاح ایرادات طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح به احتمال زیاد، سه‌شنبه در صحن علنی بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اصغر سلیمی، در توضیح نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: مواد ۳ به بعد طرح دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که از صحن علنی به کمیسیون ارجاع داده شده بود بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر ایرادها، ویرایشی و مربوط به حذف برخی عبارت‌ها بود و اصلاحات انجام شده، محتوای طرح را تغییر نداد.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی بعد از اصلاح چاپ شد و به احتمال زیاد روز سه شنبه اول بهمن ماه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سوم دی‌ماه با ۱۴۹ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر با کلیات طرح  شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی موافقت کردند. این طرح که ۱۲ ماده دارد، به امضای ۲۳۱ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است.