۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

حمایت از سپاه قدس جهت حفظ مرزهای مقاومت/ سال پُرتلاطم قیمت نفت

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 407845
حمایت از سپاه قدس جهت حفظ مرزهای مقاومت/ سال پُرتلاطم قیمت نفت

با تصویب "طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا"، تامین امنیت مرزهای منطقه ای ما افزایش خواهد یافت که پیام مهمی را به جهان مخابره می کند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ درچند روز اخیر قیمت نفت که می‌رفت وارد فاز استراحت شود، مجددا روزهای پُرنوسانی رابه خود می بیند. دراین میان افزایش ریسک های سیاسی منطقه خلیج فارس مهم ترین فاکتور تاثیرگذار بر قیمت ها شده است. از سویی دیگر روز جاری مجلس شورای اسلامی "طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا" رابه تصویب رساند و مطابق با آن نمایندگان مجلس فقط برای امسال مبلغ 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخصیص دادند.

از این رو قطعا بازارهای جهانی نفت باید بیش از این ها دچار نوسان شود، چراکه ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه، تصمیم جدی بر انتقام از آمریکا گرفته ودراین میان احتمال افزایش تنش های منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است.

در ادامه محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص تصویب طرح اخیر مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این اولین طرح سه فوریتی مجلس در طول 40 سال گذشته بود همچنین این طرح بدون یک مخالف به تصویب رسید. به گفته جمالی، حمایت 200میلیون یورویی صندوق توسعه ملی از سپاه قدس، حامل پیام مهمی به آمریکا است و آن این که تمام ملت ایران عزم برگرفتن انتقام سخت گرفته اند.

وی در خصوص برخی اعتراضات احتمالی نسبت به تخصیص این مبلغ به سپاه قدس گفت: نخست این که این حمایت از بودجه جاری کشور نبوده و از صندوق توسعه ملی است. ثانیا این مبلغ قرار نیست برای کشورخارجی هزینه شود. برای مثال شما اگر منزلتان مورد تعرض قرار گیرد، پشت دیوارخانه خود موضع نمی گیرید چراکه با یک عقب‌نشینی، دشمن وارد می شود.

به گفته نوبندگانی، ما این مبلغ را برای مرزهای امنیتی خود در منطقه لحاظ کردیم و از مرزهای خود حمایت می کنیم.داعش خوی وحشی‌گری دارد که اگر جلوی آن را نگیریم، تبعات سنگین امنیتی برای جهان خواهد داشت.