۰ نفر

گزارش نخستین روز ثبت‌نام انتخابات در شهرستان‌های تهران

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱:۲۱
کد خبر: 398689
گزارش نخستین روز ثبت‌نام انتخابات در شهرستان‌های تهران

سوت آغاز روزهای داغ انتخاباتی با آغاز فرایند ثبت نام داوطلبان مجلس همزمان با سراسر کشور در استان تهران به صدا درآمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سوت آغاز روزهای داغ انتخاباتی از ساعت 8 صبح امروز با آغاز فرایند ثبت نام داوطلبان مجلس در ستادهای انتخاباتی و فرمانداری‌های سراسر کشور به صدا درآمد. ثبت‌نام داوطلبان تا روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت خواهد بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (یک شنبه) با صادر نمودن دستور آغاز ثبت نام مجلس یازدهم اظهار کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

انتخابات مجلس یازدهم و اولین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان دوم اسفند ماه برگزار می شود. ستادهای انتخاباتی استان تهران امروز با استقبال گرم داوطلبان مجلس همراه شد که در بین ثبت نامی‌ها افراد مطرح و شاخص نیز حضور داشتند.

استان تهران 35 کرسی از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است. این تعداد بالای نماینده در مجلس، اشتیاقی را در افراد جهت حضور در رقابت انتخاباتی ایجاد کرده است که در اولین روز ثبت نام، حضور داوطلبان بسیاری را در ستادها و فرمانداری‌های استان شاهد بودیم.

ثبت نام 11 نفر در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک

بر اساس این گزارش، با شروع ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان اولین روز 11 نفر در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با حضور در فرمانداری این ورامین ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک از ثبت نام ۱۰ مرد و یک زن در حوزه انتخابیه ورامین برای کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تقوی با بیان اینکه طی ۱۰ ساعت فعالیت مرکز ثبت نام حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، ۱۱ نفر شامل ۱۰ مرد و یک زن با حضور در فرمانداری ورامین به عنوان مرکز حوزه انتخابیه ثبت نام خود را تکمیل کردند گفت: یک نفر نیز با حضور در وزارت کشور، نسبت به ثبت نام اقدام کرد که جمعا تعداد به ۱۲ نفر رسید.

ثبت نام 164 نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار کرد: در پایان روز اول در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۱۶۴ نفر ثبت نام کردند.

وی با اشاره به وضعیت اولین روز ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ثبت نام ۱۹۲ داوطلب تا پایان روز اول یکشنبه ۱۰ آذرماه خبر داد.

حسن بیگی در ادامه تاکید کرد: توصیه می‌شود که داوطلبین در روزهای اول جهت ثبت نام مراجعه کنند و مدارک لازم را به همراه داشته باشند تا فرآیند ثبت‌نام با سرعت انجام شود.

ثبت نام ۶ نفر در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد

با شروع ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان اولین روز ۶ نفر آقا در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد با حضور در فرمانداری شهریار ثبت نام کردند.

از چهره‌های شاخص اولین روز ثبت نام می‌توان به علی اکبر انجمنی فرماندار اسبق شهریار و اسلامشهر و شهردار منطقه ۱۵ تهران، یاوند عباسی مشاور سابق وزیر کشور در امور ایثارگران و عباس کریمی فعال سیاسی اصولگرا اشاره کرد.

از دیگر نکات اولین روز ثبت نام می‌توان به ثبت نام ۲ دهه شصتی برای رقابت صندلی بهارستان اشاره کرد.

ثبت نام 2 زن و 2 مرد در حوزه انتخابیه رباط‌کریم، پرند و گلستان

با شروع ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان اولین روز 4 نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های رباط‌کریم، پرند و گلستان با حضور در فرمانداری رباط کریم ثبت نام کردند.

از این تعداد نیز 2 نفر مرد و 2 نفر زن هستند که از رباط کریم و پرند هرکدام یک نفر و از شهر گلستان نیز 2 نفر برای ثبت نام اقدام کردند.

ثبت‌نام 5 کاندیدا انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

مجید صفری رئیس مرکز حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در حاشیه بازدید از روند ثبت نام کاندیدا در اولین روز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد حضور پنج نفر از داوطلبان جهت ثبت‌نام در انتخابات از حوزه دماوند و فیروزکوه در فرمانداری دماوند بودیم.

وی ادامه داد: سطح تحصیلات یک نفر از داوطلبان دکتری و مابقی مدرک فوق لیسانس بود؛ از این تعداد، سه نفر بین 36 تا 40 سال و دو نفر نیز در ترکیب سنی 56 تا 60 سال سن قرار داشتند.

صفری تصریح کرد: از تعداد افراد شرکت کننده، دو نفر کارمند، یک نفر استاد دانشگاه و دو نفر نیز دارای شغل آزاد بودند. هیچ از افراد داوطلب سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را نداشتند.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه اضافه کرد: 20 درصد از داوطلبان شرکت کننده در نخستین روز از ثبت‌نام انتخابات در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، سابقه ثبت‌نام در دوره‌های گذشته را داشتند.

صفری در پایان توصیه‌ای به داوطلبان  داشت و عنوان کرد: توصیه ما به داوطلبان این است که با زمان‌بندی مناسب، هرچه سریع‌تر مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند، چرا که احتمال تراکم و معطلی در انجام ثبت‌نام در روزهای پایانی وجود دارد.

اعضای شورای تامین شهرستان دماوند نیز امروز از روند ثبت نام کاندیدا در اولین روز حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه بازدید کردند.

حوزه انتخابیه شهرستان دماوند همانند سال های گذشته در دو حوزه اصلی دماوند و فیروزکوه و حوزه های فرعی بخش رودهن و ارجمند فعالیت خود را از صبح امروز آغاز کرد و در اولین روز پنج کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

ثبت نام 5 نفر در حوزه انتخابیه پاکدشت

با شروع ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان اولین روز 5 نفر در حوزه انتخابیه پاکدشت با حضور در فرمانداری این شهرستان ثبت نام کردند. تمام این 5 نفر مرد هستند و تنها ثبت نام یک نفر از آنها تایید شد و باقی به دلیل ناقص بودن مدارک مورد تایید قرار نگرفت.