۰ نفر

طرح افزایش قیمت بنزین باید با برنامه‌ریزی انجام می‌شد

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱:۲۹
کد خبر: 397569
طرح افزایش قیمت بنزین باید با برنامه‌ریزی انجام می‌شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌‌ باید طرح افزایش قیمت بنزین با برنامه‌ریزی انجام می‌شد. نمی‌شود بنزین را گران کنیم اما تورمی که به دنبال آن ایجاد می‌شود را مدنظر قرار ندهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: مگر می‌شود بنزین گران شود و کرایه حمل‌ونقل تغییر نکند. 

وی افزود: باید طرح افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین با برنامه‌ریزی اجرا می‌شد. در سال 89 دولت با تمام اصناف نشست برگزار کرد و به آنها اجازه داد تا به میزان مشخصی به دنبال افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت داشته باشند و برای گرانی بنزین با مردم صحبت شد اما در دولت فعلی دیدیم که یک شبه بدون هیچ اطلاع قبلی بنزین گران و سهمیه‌بندی شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید طرح افزایش قیمت بنزین با برنامه‌ریزی انجام می‌شد. نمی‌شود بنزین را گران کنیم اما تورمی که به دنبال آن ایجاد می‌شود را مدنظر قرار ندهیم. 

گودرزی خاطرنشان کرد: بهتر این بود که بنزین سهمیه‌ای تاکسی و حوزه‌های حمل بار گران نمی‌شد و آنها بنزین سهمیه خود را با قیمت لیتری هزار تومان دریافت می‌کردند و اینگونه می‌شد از تورم جلوگیری کرد. 

گرانی و سهمیه‌بندی یک شبه بنزین واکنش‌های زیادی را در پی داشته و به طور خاص تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس ضمن اعتراض به نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین نسبت به تأثیر این گرانی بر قیمت کالاها در بازار هشدار داده‌‌اند.