۰ نفر

کلیات طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری تصویب شد

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶
کد خبر: 392396
کلیات طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری تصویب شد

پس از درخواست برخی نمایندگان مجلس در رد کلیات طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، کلیات طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری مجددا درصحن مجلس مطرح شد و پس از استماع سخنان موافقین و موافقین، این طرح مجددا تصویب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی موضوع رد مصوبه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری» مورد بررسی قرار گرفت و اللهیار ملکشاهی، حسینعلی حاجی دلیگانی و محمد کاظمی در ضرورت لغو مصوبه پیشین مجلس و حسن نوروزی، یحیی کمالی پور و محمدجواد فتحی به عنوان مخالفان رد این مصوبه صحبت کردند.

پس از اتمام نطق های نمایندگان موافق و مخالف، مسعود پزشکیان ریاست مجلس، کلیات طرح «تقلیل مجازات جبس تعزیری» را به رای نمایندگان گذاشت که با ۱۱۵ رای موافق در مقابل ۶۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع در حضور ۱۹۸ نماینده مجلس تصویب شد.

همچنین ریاست مجلس پس از تصویب کلیات طرح، مسئله ارجاع این طرح به کمیسیون برای اعمال پیشنهادات در محتوای آن را به رای نمایندگان گذاشت، که این پیشنهاد هم با ۹۴ رای مخالف، در برابر ۸۹ رای موافق و ۳ ممتنع از ۱۹۷ نماینده حاضر رای لازم را نیاورد.

بنابراین جزئیات این طرح با قید دو فوریت طی جلسات آتی جلسات علنی مجلس بررسی خواهد شد.

لازم به ذکر است در جلسه روز یکشنبه نیز دو فوریت این طرح با ۱۸۰ رای موافق، ۱۴ مخالف و ۴ ممتنع در مجلس تصویب شده بود که در ابتدای جلسه امروز حاجی دلیگانی پیشنهاد کاهش فوریت این طرح به یک فوریت را داشت، که این پیشنهاد هم رای لازم را نیاورد.