۰ نفر

عضو مجمع نمایندگان گلستان؛

وزارت نیرو اقدام جدی برای لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های استان گلستان انجام نداده است

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۵
کد خبر: 391997
وزارت نیرو اقدام جدی برای لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌های استان گلستان انجام نداده است

عضو مجمع نمایندگان گلستان از تداوم بی توجهی وزارت نیرو نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، کانال ها و نهرهای گلستان انتقاد کرد و گفت: وزارت نیرو علیرغم تذکرات فراوان تاکنون اقدام جدی در این رابطه انجام نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا ابراهیمی آبگرفتگی معابر عمومی استان گلستان را ناشی از بی توجهی وزارت نیرو نسبت به سرچشمه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و نهرها دانست و گفت: این مشکل از گذشته وجود داشته و همچنان به قوت خود باقی است و وزارت نیرو علیرغم تذکرات فراوان تاکنون اقدام جدی در این رابطه انجام نداده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان افزود: در پی بارندگی شدید و عدم لایروبی رودخانه‌ها مدارس برخی مناطق استان تعطیل و تردد مردم با مشکل مواجه شد البته هر چه به فصل زمستان نزدیک می‌شویم بارندگی ها افزایش و آبگرفتگی معابر بیشتر خواهد شد بنابراین نیاز است تدابیر پیشگیرانه‌ای از سوی وزارت نیرو انجام شود.

به سرچشمه‌های سیل استان گلستان نگاه ویژه‌ای نشده است

وی با تاکید بر اینکه به سرچشمه‌های سیل استان گلستان  توجه ویژه‌ای نشده است، گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای استان در معرض خطر سیل و آبگرفتگی هستند و اگر وزارت نیرو سریع‌تر برای این موضوع چاره‌اندیشی نکند با توجه به افزایش بارش‌ها با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس دهم، یادآور شد: اگر تمامی مسیرهای ورودی و خروجی مسیر آب مشخص شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و شاهد آبگرفتگی معابر نخواهیم بود در این رابطه توجه به شهرهای کوهستانی و حاشیه کوه ها توسط وزارت نیرو امری بسیار حائز اهمیت است.