۰ نفر

سربلندی در تحریم‌ها جز با همت ملت ایران عملی نمی‌شد

۹ آبان ۱۳۹۸، ۲:۲۴
کد خبر: 391171
سربلندی در تحریم‌ها جز با همت ملت ایران عملی نمی‌شد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ما 30سال تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده‌ایم و سربلند بیرون آمده‌ایم و این مهم جز با همت ملت شجاع و شهید پرورمان عملی نمی‌شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا انصاری امشب در جشنواره گلیم و پسته در سیرجان با بیان اینکه سیرجان شهر هنر و تلاش است و ما امروز اجرای عملی اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان دیدیم، اظهار داشت: ما 30 سال تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده‌ایم و سربلند بیرون آمده‌ایم و این مهم جز با همت ملت شجاع و شهید پرورمان عملی نمی‌شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه عنوان کرد: ما امروز در سیرجان در حوزه هنر و تولید چیزهایی دیدم که در سطح بین‌الملی بود که جای قدردانی و تشکر دارد و امیدوارم بیشتر از گذشته به پیشرفت کند و به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با حضور نمایندگان سفرا و رایزنان فرهنگی این 15 کشور کارهای این شهرستان به سراسر دنیا راه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه بسیار علاقه‌مند است زمینه‌ساز ارائه هنرهای این مردم در سطح بین‌المللی و صادرات محصولات پسته و گلیم این شهر و همچنین محصولات صنعتی شود.

سیرجان آماده یک جهش بزرگ در زمینه اقتصاد است

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سازنده سیرجان در طول تاریخ و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در اوج تحریم‌ها بزرگترین کارخانه‌ها به بهره‌برداری رسیده و سیرجان به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با بسیاری از کشورها مراودات اقتصادی داریم، بیان داشت: زنجیره تولید فولاد سیرجان تکمیل شده و جلوی خام‌فروشی این محصول گرفته شده است و سیرجان آماده یک جهش بزرگ در زمینه اقتصاد است.

سیرجان یک شهر معدنی است

محمدجواد فدائی استاندار کرمان با اشاره به برنامه بازدید سفر نمایندگان 15 کشور افزود: آشنایی کشورهای خارجی با محصولات استان کرمان، سیرجان و رفسنجان و آشنایی با تاریخ و فرهنگ اقتصاد و امکاناتی که در این منطقه وجود دارد در این بازدیدها دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم در جریان این بازدید ایده‌هایی به‌دست بیاورند که منجر به ارتباط اقتصادی بین این کشورها و سیرجان شود، برخی از ویژگی‌های سیرجان پیشینه تاریخی دارد که به دوره هخامنشیان بر می‌گردد.

فدائی تصریح کرد: سیرجان یک شهر معدنی است و 92 معدن فلز و غیره فلزی در این شهر که 21 درصد معادن را شامل می شود.

وی گفت: در این منطقه به لحاظ قانونی شرکت‌های خارجی بدون تشریفات گمرکی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و تولیداتشان را صادر و وارد کنند.