۰ نفر

ماموریت لاریجانی به کمیسیون بودجه؛

بررسی 14میلیارد دلار ارز تخصیص یافته به واردات کالاها/ تغییر پایه ارز مصرف کالاهای اساسی از 4 هزار و 200 تومان اثر تورمی دارد

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 388857
بررسی 14میلیارد دلار ارز تخصیص یافته به واردات کالاها/ تغییر پایه ارز مصرف کالاهای اساسی از 4 هزار و 200 تومان اثر تورمی دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دستور علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی مجدد 14 میلیارد دلار تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی مجدد 14 میلیارد دلار تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی، گفت: در این باره به صورت مفصل در کمیسیون برنامه و بودجه بحث شده و حتی گزارشاتی نیز در این باره به صحن کمیسیون ارائه شده است.

وی با بیان اینکه چگونگی تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، نوع اجناس وارد شده و کیفیت توزیع آن و انحراف از اهداف تعیین‌شده در این باره در جلسه غیرعلنی بحث شده است، افزود: گزارش مفصلی نیز در این باره در شورای هماهنگی اقتصادی قرائت شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در این باره معتقد است تغییر پایه ارز مصرف کالاهای اساسی از 4 هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی اثر تورمی برای مردم داشته و آنها را دچار نگرانی و دغدغه خواهد کرد.

تاجگردون گفت: مجلس در این باره معتقد است که اثر تورمی این موضوع در جامعه گذشته و عملاً آنچه که در سفره مردم از کالاهای اساسی قرار دارد، با ارز 4 هزار و 200 تومانی نیست، اما چون دولت مجری تصمیمات پارلمان است، جور دیگری فکر کرده و ما بیش از این نمی‌توانیم در نظر خود اصرار ورزیده و به قوه مجریه فشار بیاوریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به شرایط درآمدی فعلی کشور، 14 میلیارد دلار تخصیص‌یافته برای واردات کالاهای اساسی، ارزش واقعی خود را از دست داده و شاید که 9 تا 10 میلیارد دلار رسیده باشد.

وی گفت:‌ چالش جدی بین دولت و مجلس درباره نحوه واردات کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومانی همچنان وجود دارد و پارلمان بر نظر خود مصرّ بوده و دولت هم اعلام می‌کند که طور دیگری فکر می‌کند.