۰ نفر

نعمتی: احزاب نتوانسته‌اند اطمینان مردم را جلب کنند

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 388552
نعمتی: احزاب نتوانسته‌اند اطمینان مردم را جلب کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: حدود ۱۴۰ حزب ملی و استانی در کشور وجود دارد که آنها نتوانسته‌اند اطمینان مردم را جلب کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بهروز نعمتی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره استراتژی و راهبرد‌ رقابت‌های انتخاباتی برای تشکیل مجلس کارآمد از سوی جریان‌‌ها و گروه‌های سیاسی، گفت:در 40 سال گذشته نگاه مردم به انتخابات، نگاه ویژه‌ و خاص  بوده  و اگر در انتخابات حضور پیدا می‌کنند به خاطر اصل نظام است و نه اینکه برای حمایت از فرد خاص یا گروه خاص در صحنه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم در کنار ادای دین به نظام  و کشور به سلیقه‌ای که به آنها نزدیک‌تر است رای می‌دهند، ادامه داد: در مقطعی یک جریانی از مردم رای می‌گیرند و بعد قره می‌شود و دروه بعد به دلیل عملکرد نامناسب باردیگر از اقبال عمومی برخوردار نمی‌شوند.

دبیر کل حزب رفاه ملت تاکید کرد: امروز در آستانه انتخابات مجلس بحثی که  در مرکز توجهات قرار دارد و اهمیت آن نسبت به بحث‌های دیگر مضاعف است، این است که باید با چه استراتژی و راهبردی رقابت‌های انتخاباتی را شکل داد و فرآیند انتخابات به چه نحوی باید صورت‌بندی شود تا در نهایت یک فرآورده خوب و کارآمد برای مردم داشته باشد؛ به این معنا که شاهد شکل‌گیری یک مجلس کارآمد باشیم.

وی با باین اینکه نظریات مختلفی در حوزه ایده محوری در انتخابات مجلس وجود دارد، ادامه داد: یکی از این ایده‌ها این است که فهرستی از مشکلات کشور که در حال حاضر با آنها مواجه هستیم استخراج و گروه‌های سیاسی به صورت شفاف و روشن، راهکارهای خود را برای حل این معضلات و مشکلات بیان کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در چند سال گذشته می‌توانستیم از احزاب در جهت ایده‌محوری استفاده کنیم، اضافه کرد: متاسفانه در کشور احزاب ساماندهی نشده‌اند امروز حدود 140 حزب که شناسنامه ملی و استانی دارند، در کشور فعالیت می‌کنند اما متاسفانه آنها نتوانسته‌‌اند فضا را به سمت و سویی ببرند که مردم به احزاب اطمینان کنند. در ایام انتخابات جبهه‌های مختلف تشکیل می‌شود و پس از انتخابات این جبهه‌ها به فراموشی سپرده  می‌شوند که نقص جدی در کشور است.